Waarom werkt de bootsequence veranderen niet?

Hallo,
ik wil graag windows 7 op mijn computer zetten (dit is een windows vista computer maar heeft de minimale hardwarebenodigdheden). Ik heb windows 7 installatie op een bootable USB gezet (ik heb al vaker windows 7 zo geïnstalleerd) maar nu heb ik een probleem omdat als ik in de bios ga en de bootsequence verander zodat hij met de USB opstart en als secondary boot device heb ik disabled zodat hij alleen met USB opstart maar als ik de computer opstart dan start windows vista gewoon op :S ik snap echt niet hoe dit mogelijk is heb iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als je schijf /partitie hebt gedisabeld is het onmogelijk dat vista kan starten. Staat de primary boot ook uit ?? Je hebt dit eerder gedaan, dus de usb stick zal wel booten. Kijk het nog eens rustig na. Zitten er meerdere hdd in sluit dan alleen de schijf even aan waar w7 naar toe moet

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik neem aan dat save en exit hebt gedaan in de bios

Toegevoegd na 12 uur:
Je hebt er een print screen bijgedaan. Zo staan de instellingen goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb save en exit gedaan :D ook zit er maar 1 HDD in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan vallen er wat mogelijkheden af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even een foto geupload, misschien dat jij nog iets fouts ziet bij alle andere opties staat niks over booten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad zo, maar Windows Vista start wel op, dat is op zijn minst vreemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik snap er echt niks meer van hoor op alle andere computers is dit altijd gelukt
Je moet de bios zo instellen : first boot is USB second boot is HD 1(oftewel je C schijf) en dan escape vervolgens save bios en exit.Dat beantwoord je met Y(es) en start de pc opnieuw op van de usb

Toegevoegd na 4 minuten:
En als die W8 erop staat verander je die first boot (usb) in HD1 of desnoods in disabled
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
W8 wat bedoel je hiermee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde windows 7(liep een beetje te ver vooruit)