Ik wil via mijn netbook films afspelen op mijn tv maar ik heb nog de beeldbuis tv geen lcd of plasma, hoe kan ik dan toch films kijken?

Wie weet hoe je toch via je laptop films kan kijken met een oude beeldbuis tv? Is er een mogelijkheid via een usb stick die je in je dvd speler doet? Of zijn er speciale kabels om toch via je oude tv te kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Welke output heeft je netbook?

Ik zat met datzelfde probleem maar dan gewoon met de pc. Hedendaagse videokaarten hebben geen TV out meer. Ik heb daarop een apparaatje aangeschaft die de VGA output omzet in een S-Video/Composite signaal (via SCART).
http://www.dealextreme.com/p/usb-powered-vga-to-composite-s-video-converter-box-1280-1024px-max-26804

Die oplossing werkt natuurlijk alleen als er een VGA out aanwezig is. Apparaatjes om van een digitaal signaal naar een analoog signaal te gaan zijn veel duurder.

Als je dus geen analoog signaal ter beschikking hebt ben je goedkoper uit om bv een DVD speler met met USB en DivX/Xvid ondersteuning aan te schaffen. Die dingen zijn vaak al voor een paar tientjes te krijgen.
Dit is de goedkoopste op tweakers die de meest gangbare hedendaagse formaten ondersteunt.
http://tweakers.net/pricewatch/291417/emtec-movie-cube-n150h.html

Een meestal duurdere optie is een media speler die via een netwerkverbinding (bedraad of draadloos) verbinding met een computer maakt en zo daar de bestanden van af kan spelen.
De goedkoopste die ik via tweakers kon vinden die de meest gangbare formaten ondersteunt.
http://www.misco.nl/productinfo/productinfo?productCode=911223&affiliate=150
(hoewel ik m'n twijfels over de prijs heb aangezien deze op andere plaatsen 100€ is)
HW.info doet nogal eens wat reviewing van media spelers daar kun je ook eens naar kijken.
http://nl.hardware.info/reviews/2420/mega-mediaspeler-vergelijkingstest-alles-wat-je-moet-weten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een speler nodig met software. Een usb stick in de dvd speler werkt niet. Laptop naar TV is afhankelijk vaan aansluiting van je laptop. TV out is het beste. In je TV heb je vast een Scartaansluiting. Dus van TV out naar Tv valt te proberen. Dan moet een je apart audio kanaal hebben. Dus een Scartkabel met een audio draad die je naar je versterker leidt. De laptop moet je instellen met je TV als 2e scherm.
Het kan dus wel, maar je moet even puzzelen wat voor jou het best werkt. Succes.