is het slecht om de koeler van je processor weg te halen?

Ik bedoel dus dat grote grijze ding..
Kan ik niet gewoon een koeler ervoor zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou eigenlijk niks.
Maar ik wilde er gewoon meer over weten..

Antwoorden (4)

Ja dat is slecht. Een processor moet z'n warmte goed kunnen afvoeren. Dat grote grijze ding is daar heel belangrijk bij omdat die de warmte over een groot oppervlak verspreidt waardoor de ventilator die warmte naar buiten kan leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet voldoende , de proccesor kan oververhit raken en doorbranden. Echter ik vermoed dat u met dat grote grijze ding de voeding bedoelt. Deze heeft een ingebouwde ventilator voor zijn koeling. Ook deze kunt u niet verwijderen , immers geen voeding ... Geen werkende computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is heel slecht om de koeler weg te halen. Een processor wordt zeer heet. Dat grote grijze ding... ik denk dat je het over de koelvinnen hebt, als ik het goed begrijpt. Die moet ook blijven. Koelvinnen en koeler zijn allebei nodig voor een juiste koeling van de processor. De koelvinnen zijn nodig om de warmte van de processor af te voeren naar de koeler, die het dan weg blaast. Als je de koelvinnen zal weghalen en alleen de koeler over blijft, dan zal je te weinig koel vermogen overhouden en zal je processor oververhit raken, en eventueel doorbranden, mits je pc geen beveiliging heeft tegen oververhitting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een koeler is nodig omdat je processor anders oververhit raakt. Je computer zal anders in korte tijd uitschakelen als het is beveiligd en met wat pech gaat je computer zelfs stuk zonder koeler.