hoe krijg ik van die automatische meldingen bij de opening van mn pc er weer af?

Elke keer als ik mn pc aanzet moet ie nog eens zeggen dat thinkvantage niet werkt onder dit besturingssysteem en dat Vprotect niet meer werkt .
Dat werkt me behoorlijk op mn zenuwen ondertussen. Is er een manier om dit los te maken van mn startmenu (Vprotect vermelding is wel enkel als ik Internet explorer open...)

12 jaar geleden
in: Hardware
Pieter2011
12 jaar geleden
Waarom heb je mij 10 punten gegeven terwijl het probleem niet is opgelost?
http://www.goeievraag.nl/vraag/betekent-think-vantage-acces-connection.281655
Dat doén we niet meer, hè?! En nu ook nog VProtect als probleem erbij..! Dat laatste is makkelijk te verhelpen. Het is een onderdeel van AVG dat niet goed werkt. 't Is ontstaan na/door een update. Ga even naar de website:
http://free.avg.com/nl-nl/free-antivirus-download
en download de gratis versie. Kies NIET voor "installeren" of "verwijderen", maar voor Repair/Repareren. Na het repareren moet je je pc opnieuw opstarten en het probleem zou verholpen zijn. (Staat hier: http://forums.avg.com/us-en/avg-forums?sec=thread&act=show&id=185255) Heb je dat thinkvantage nou wél of niet opnieuw op je pc gezet? En (de oude versie) via Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (of: software) verwijderd?
liveisgreat
12 jaar geleden
wel, ik heb die thinkvantage terug opgeladen, maar hij blijft zeggen dat dat niet "werkt dit besturingssyteem"... dus ik heb perfect gedaan wat je zei, maar hij blijft dat dus zeggen. ..Ligt dat dan niet doordat er iets mis is met het besturingssysteem, dus moet ik dan niet nog extra software downloaden? Lenovo support
liveisgreat
12 jaar geleden
... kan natuurlijk helpen maar is nu betalend (thinkvantage was standaard in mn pc)
Pieter2011
12 jaar geleden
Raar hoor! Volgens mij is het ook gewoon gratis software. Weet je zeker dat je de goede versie (32 of 64 bits) op je pc hebt gezet? Het bericht "dat het niet werkt onder dit besturingssysteem" kan bijna alleen veroorzaakt worden als je b.v. de 32 bits versie op een 64 bits pc (of omgekeerd) installeert, lijkt me...
Zoals Endemion hieronder aangeeft, kun je inderdaad proberen om het programma niet meer te laten opstarten zodra jij je pc aanzet. Daarvoor ga je naar Start en typt in het zoekvenster msconfig in en klikt op de Enter toets. In het scherm dat nu verschijnt, klik je op het tabblad Opstarten en ga je op zoek naar Vprotect van Lenovo. Misschien staan er wel meerdere met die naam. Vinkje(s) weghalen, klikken op Toepassen en OK, en je pc opnieuw opstarten. Dan zou het verholpen moeten (of kunnen) zijn. Zo niet dan kun je in hetzelfde (msconfig)scherm ook nog even onder het tabblad Services kijken. Staat Vprotect daar nog ergens tussen? Zoja, dan het vinkje weghalen en op Toepassen en OK klikken. Als dat allemaal niet werkt, dan zou ik het programma helemaal van de pc verwijderen (via Start > Configuratiescherm > Software of Programma's en onderdelen). Dat kan helemaal geen kwaad, want het is gewoon een "extraatje" als service van Lenovo.
liveisgreat
12 jaar geleden
die Vprotect is ondertussen in orde, maar het gaat dus over die thinkvantage, dat blijft hij maar herhalen dat dat niet werkt onder dit besturingssysteem
Pieter2011
12 jaar geleden
Sorry, maar in mijn vorige reactie noemde ik Vprotect terwijl ik eigenlijk thinkvantage van Levono bedoelde. Dus:
ga je naar Start en typt in het zoekvenster msconfig in en klikt op de Enter toets. In het scherm dat nu verschijnt, klik je op het tabblad Opstarten en ga je op zoek naar thinkvantage van Lenovo. Misschien staan er wel meerdere met de naam thinkvantage. Vinkje(s) weghalen, klikken op Toepassen en OK, en je pc opnieuw opstarten. Dan zou het verholpen moeten (of kunnen) zijn. Zo niet dan kun je in hetzelfde (msconfig)scherm ook nog even onder het tabblad Services kijken. Staat thinkvantage daar nog ergens tussen? Zoja, dan het vinkje weghalen en op Toepassen en OK klikken. Als dat allemaal niet werkt, dan zou ik Thinkvantage helemaal van de pc verwijderen (via Start > Configuratiescherm > Software of Programma’s en onderdelen). Dat kan helemaal geen kwaad, want het is gewoon een "extraatje" als service van Lenovo.
liveisgreat
12 jaar geleden
okido, bedankt en nog prettige feesten!

Antwoorden (1)

Als eerste kun je eens kijken of de programma's die daarbij horen niet gewoon te deïnstalleren zijn.
(Start → uitvoeren/zoeken → appwiz.cpl)

Als dat niet kunt kun je wellicht de elementen uitschakelen via msconfig.
(Start → uitvoeren/zoeken → msconfig - tabje opstarten en/of eventueel services)

Toegevoegd na 22 uur:
kunt moet natuurlijk kan zijn $(