Hoe maak ik een .iso file bootable op een USB-stick?

Ik wil graag een iso file bootable op een USB stick hebben. Hoe moet dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5.5K

Antwoorden (2)

Je zou de .iso bestand gewoon kunnen uitpakken met WinRAR.

En dan op je usb stick zetten. Of uitpakken 'náár je usb stick.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
je moet in het bios dan wel aangeven dat je wilt booten vanaf die usb drive
anders pakt ie hem niet
maar zo simpel is het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat wil je dan op die usb stick zetten? Dan is het wat makkelijker!
Om een USB stick bootable te maken, kun je gebruik maken van 1 van de vele programmas op internet.
Zie bv. http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

het maakt op zich niet zoveel uit wat je gebruikt, als je de usb maar bootable maakt.
Daarna kun je eventueel alle bestanden die op de usb staan deleten en alle bestanden die in de iso staan, op de usb stick zetten.
Met Winrar kun je de iso inderdaar uitpakken, maar daarmee is je usb-stick nog niet bootable en dat leek mij je doel te zijn.