Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een bestand per ongeluk van mijn USBstick verwijderd kan ik deze terug halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
12.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het proberen met Recuva. USB in je PC en Recuva laten scannen:

http://www.piriform.com/recuva

Gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het juiste antwoord.
zelf gebruik ik dit programma al jaren om data van usb sticks en geheugen kaartjes terug te halen. denk eraan, geen nieuwe bestanden op de usb stick zetten.
een usb stick is meestal in blokjes van ongeveer 4 kb gesorteerd.
deze staan in een register. bij het verwijderen word als het ware het bestand uit het register (het bestandssysteem) van de usb stick verwijderd.
het bestand zelf staat er dan nog maar kan niet meer gevonden worden door windows.
bij het aanmaken van een nieuw bestand word er in het register gekeken waar nog plek vrij is en daar komt het bestand. zo kan het dus zijn dat nieuwe bestanden oude bestanden overschrijven. hiervoor is recuva dus, die gaat echt elke 1 of 0 op de usb stick langs en kijkt of er data op staat. hoe groter de stick hoe langer het duurt om het kwijtgeraakte bestand terug te vinden.
gaat met ongeveer 10 gigabyte per uur met een usb 2 verbinding.

Andere antwoorden (4)

nee, als het data was dat alleen op je USB stondt, ben je het echt kwijt. volgende keer beter een back-up maken van belangrijke bestanden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms is het bij nog mogelijk kijk even is je prullenbak op je bureaublad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De data is pas echt weg als de vrij gekomen ruimte opnieuw beschreven wordt. Tot die tijd is er niets aan de hand. verwijderen of formateren veranderen hier niets aan.

Zelf gebruik ik het liefst power data recovery en heb ik vele malen verloren gewaande (soms gevoelige) gegevens hersteld. Zelfs na jaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien niet overschreven recuva o getdataback for fat on ntsf

Toegevoegd na 1 minuut:
On = of
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding