Hoe formateer ik zonder diskette maar met een cd de harde schijven van de Computer, zodat ik er een nieuw systeem op kan zetten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het nieuwe OS doet dat zelf bij de installatie. Opstarten van de CD van dat nieuwe systeem en het komt vanzelf goed.

Doe de CD erin en start de computer vanaf die CD -- ik neem even aan dat je weet hoe dat moet. Dan start het installatieprogramma. In het installatieprogramma heb je de mogelijkheid je harde schijven te formatteren, en/of partities aan te maken of te verwijderen. Vroeger was dat erg moeilijk, tegenwoordig wijst het zich bijna vanzelf, mits je wat basiscomputerkennis hebt.

Als je nu mS draait, opstarten naar veilige dos mode (F8 ¿of? F9 indrukken rond startscherm ) en type dan: format c:\

de xp/vista cdrom kan dat wel doen het is waarschijnlijk het makkelijkste op deze manier start op van de cdrom kies voor de reparatie mode daar kom je met de prompt c:/> en type daarachter diskpart en kies er voor om alle partities te verwijderen start daarna opnieuw op en de normale setup regelt het verder vanzelf hij partitionneert en formateert en zet daarna windows er op succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100