Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk een processor te vervangen ?

Ik heb een Acer Timeline laptop, heel mooi ding. Alleen zit er geen geweldige processor in. Nu is mijn vraag of er een mogelijkheid is dit te laten vervangen? Bij een computerzaakje bijvoorbeeld? Zoja hoe hoog kunnen die kosten oplopen? Ik ga van een redelijk bedrag uit ... ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat het mogelijk is als de processor niet vast op het moederbord gesoldeerd zit, echter zijn dergelijke processoren slecht los te krijgen en is het meestal ontzettend duur om het te laten vervangen. Daarnaast is het mogelijk dat een zwaardere processor warmer wordt dan dat in het laptopdesign rekening mee gehouden is.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik heb nog nooit van een geval gehoord van iemand die zijn processor van zijn laptop heeft vervangen/heeft laten vervangen, (vrienden/fora e.d.) zo ongewoon is het. Bij desktops komt het wel gewoon voor en is het relatief simpel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Processor kan je opzich wel vervangen, het is in iedergval heel belangrijk dat je voeding genoeg kunt leveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding