Mijn videokaart ondersteunt spelletjes niet. ): Wat kan ik er aan doen? *zie beschrijving*

Ja ik speel graag spelletjes! Tot mijn videokaart stuk ging. Ik besloot een nieuwe te kopen, die echt goed, en stevig was namelijk de: ASUS ah3650 ATI. Ik heb nog een vrij oude pc dus er kan alleen ATI in. Nou schijnt deze videokaart een soort zeldzaamheid te hebben, waardoor veel dingen het niet doen. Zoals het spel Amnesia the dark decent. Als ik het wil spelen is het beeld op zijn kop dat zie je op de video. Iemand zei een keer tegen mij dat je een soort card driver kon downloaden, maar de vraag is, Werkt dat? Waar kan ik dat downloaden? En hoe? Kan iemand me misschien helpen?
Sara

Toegevoegd na 2 dagen:
ik bedoel natuurlijk AGP

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Een 3650 is een matige kaart
2. Een PC waar alleen ATI kan bestaat niet, je bedoelt waarschijnlijk AGP.

Het beste antwoord

Lijkt er inderdaad op dat dit een driver probleem is. Naar wat ik her en dar las, gebruikt het spel een aantal beeldscherm effecten (schudden van het beeld bijv) en als je je drivers niet up to date hebt dan gaat het mis.
Amnesia gebruikt OpenGL (een manier om 3d beelden mooier en vloeiender te laten lopen). OpenGL is enigszins verouderd (meeste games gebruiken tegenwoordig direct3D). De laatste driver downloaden specifiek voor je videokaart (dus van de website van de fabrikant zoals MrTomaat heeft beschreven) zou het probleem moeten verhelpen. Ik heb in de bronnen een (Engelstalige) link gezet waar je probleem bij staat inclusief de oplossing. (oplossing verwijst naar A.1 in dat artikel uiteindelijk)

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Hier download je Ati drivers (tegenwoordig AMD). Goed je OS en aantal bits invullen.