kan ik mijn draadloos router gebruiken voor een LAN party (4man)?

en zo ja, hoe moet ik hem instellen of waar kan ik dit terug vinden. ( ik heb het nieuwe modem/router van ziggo)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook de router van Ziggo(van Ubee) en ik hoefde niets speciaal in te stellen eigenlijk. GeLANned hier met 6 personen waarvan er 4 op WIFI en 2 via kabel aangesloten.
Ging allemaal prima zolang inderdaad iedereen ook de router kan benaderen (en dat kan je makkelijk checken als iedereen het internet op kan)
Ik en de andere op de kabel konden direct aan de slag. De WIFI PC's moesten even draadloos inloggen en toen was alles klaar.

Wel moet ik zeggen dat we allemaal windows 7 draaiden en ik heb een thuisnetwerkje gemaakt (voornamelijk om data uit te wisselen uit gedeelde mappen)

Games hadden geen enkel probleem en we konden ook met z'n zessen internet games joinen.

Poorten e.d. hoefde ik niet naar te kijken en ook port forwarding enzo was niet nodig. Bij het spel Terraria (waar je een apart IP adres moet opgeven) kon iedereen gewoon inloggen door het LAN IP op te geven van de host PC.

Ik zou zeggen gewoon proberen en laat maar weten als je ergens tegenaan loopt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet gewoon zorgen dat iedereen de inlogcode (beveiligingssleutel) krijgt zodat ze op je netwerk kunnen.