Hoe krijg ik mijn externe beeldscherm werkend met Macbook pro

Als ik mijn Macbook op een extern beeldscherm aansluit, word het scherm van mijn Macbook blauw, en het externe beeldscherm heeft geen input. Hoe kan ik er voor zorgen dat het externe beeldscherm het doet?
(Macbook pro 13 inch, extern beeldscherm: Philips 190WV 1440x900 resolutie, vga connectie)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zijn de instellingen bij Systeemvoorkeuren en is het MDP > VGA verloopje wel goed? Ik heb op mijn Macbook Pro 15" een tijd een 17" monitor via VGA gekoppeld en dat ging prima. Nu gebruik ik een 27" doormiddel van HDMI en ook dat gaat goed. Het kan dus wel, wat al vanzelfsprekend was.
Laat even weten hoe het in je Systeemvoorkeuren onder Beeldschermen staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Mbp>vga verloopje is nieuw dus die zou goed moeten zijn. Ik ga het nu even met een andere monitor proberen om er zeker van te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens is de DVI variant beter in beeldkwaliteit, maar als je al een scherm hebt staan wat enkel een VGA aansluiting heeft dan is het onzin om een nieuw scherm om die reden te kopen. Ik vermoed dat er wat in de systeemvoorkeuren niet lekker zit, maar test inderdaad eerst eens met een ander scherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ander scherm werkt ook niet met VGA, dvi connector heb ik niet dus die kan ik niet testen. Balen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is trouwens ook dat ik de systeemvoorkeuren van het externe beeld niet kan aanpassen als hij niet aangesloten is. Als hij wel aangesloten is ook niet omdat mijn Mac dan een blauw scherm weergeeft.

Het beste antwoord

Heb je de MBP al opnieuw opgestart en draai je Mac OS X 10.6.7 + alle updates?

Ik weet anders wel bijna zeker dat het aan het adaptertje ligt, dat het scherm blauw wordt is normaal als je een scherm koppelt of ontkoppelt maar dat hoort na 1 of 2 seconde weer weg te gaan.

Waar heb je dat verloopje gekocht? Ik zou willen adviseren langs te gaan bij een Apple reseller zodat zij het ook kunnen testen en kunnen ontdekken waar dit aan ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verloopje heb ik bij de apple store gekocht tegelijk met mijn macbook. Afgelopen week. En ja heb al opnieuw opgestart en heb de nieuwste versie + updates.
Ik zal dan maar is in Eindhoven bij een reseller langsgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik op school m'n mac op een beamer aan wilde sluiten werkte het ook niet. Ik heb toen de vga adapter van een klasgenoot gebruikt en die werkte wel. De adapter blijkt dus gewoon kapot te zijn. Ik heb Apple gebeld en als het goed is word vandaag een nieuwe geleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat ik dacht dus ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En jawel, heb zojuist een nieuwe adapter ontvangen en deze werkt wel gewoon.
Dus goed antwoord Chorro :)

Andere antwoorden (2)

Staat je tv op het goede kanaal?

Kijk anders de systeemvoorkeuren eens na bij beeld oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je adviseren,als je beeldscherm een DVI ingang heeft, een DP-DVI kabel te kopen of om te ruilen voor je DP-VGA kabeltje. Ik heb even de pagina van de DP-VGA adapter van apple zelf gelezen en even op google een zoekfunctie gedaan en het wemelt van de klachten van mensen die het gewoonweg niet aan de praat krijgen en ook niet met een oplossing komen.

Ik ben er even vanuit gegaan dat je een DP-VGA kabeltje hebt gekocht een andere aansluitmogelijkheid ken ik niet bij Mac's