De schroeven waarmee ik mijn videokaart vasthoud passen niet! Wat moet ik doen?

Ik heb net een nieuwe videokaart voor mijn pc gekocht, maar de schroeven waar de vorige mee vastzat passen niet!(in de zijkant) Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel de zijkant van de computer kast (voor de duidelijkheid)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus niet deze? http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportDocument/c00007413/c00371495.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit je wel in het goede sleufje van je videokaart te pielen? Ik kan me er namelijk vrij weinig bij voorstellen dat het sleufje te klein is. Er zit namelijk ook een 2de sleufje aan een videokaart als je die probeert zal het niet lukken. Anders wordt het vijlen.

Het beste antwoord

Klinkt stom, maar er zit weinig op dan te pielen met een tang om dat plaatje zo te schuiven dat de schroef in het gaatje past. Of kleine schroef als improvisatie.

Let wel dat de videokaart er goed inzit (pci-e poort).

En anders terugbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn de schroeven echt nodig of is het voor extra veiligheid? (want hij zit al vast in zijn plaats)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zonder, maar zodra je ooit de monitor kabel los wilt trekken of beweegt kan de videokaart losraken en je je videokaart/moederbord beschadigen. Daar moet je dan op letten. Vastzetten is dan toch wel fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan dus dat terwijl de pc aanstaat, je opeens de computer wilt verschuiven omdat hij niet goed staat. Dat schuiven kan dus ervoor zorgen dat hij iets uit de pci-e poort schiet, het kan problemen opleveren, maar hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er echt geen andere oplossing want ik wil mijn moederboord niet beschadigen, en ik wil liever ook niet met een tang aan mijn videokaart zitten. Nu zou ik hem nog kunnen ruilen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vijlen, dat sleufje moet gewoon iets groter worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De videokaart of de computer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je nog wel iets van het gaatje?
Dan zou je een dunner schroefje kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of steek er een dun ijzerdraadje doorheen, en draai deze een beetje vast met een Tang. het gaat erom dat hij bij bewegen van de videokabel, de videkaart niet los gaat zitten. Doe al deze handelingen wel met de stroomstekker uit je voeding, en zorg dat je 1x de aan knop hebt aangedrukt om de pc te ontladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een pci express (X16 2.0)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele kleine andere optie ( maar kijk wel uit) is om je moederbord schroeven ietsjes losser te draaien. Hierdoor kan je moederbord in een iets betere positie komen voor je videokaart. Daarna schroef je de schroeven weer aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een schroef ertussen gedaan en hij zit nu bijna net zo goed vast als mijn vorige kaart:)

Andere antwoorden (2)

Schroeven kopen die er wil inpassen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het niet de opening waar de schroeven in moeten wordt deels bedekt door de videokaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt stom, maar er zit weinig op dan te pielen met een tang om dat plaatje zo te schuiven dat de schroef in het gaatje past. Of kleine schroef als improvisatie. Let wel dat de videokaart er goed inzit (pci-e poort). En anders terugbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dan wel de goede videokaart? En misschien is vastschroeven helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke videokaart zou een sleufje moeten hebben dat groot genoeg is om zo'n standaard schroef van je kast door heen te kunnen schuiven. Als het een verkeerde videokaart is merk je dat bij het in de PCI(E)/AGP poort prikken wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het gat in de videokaart waar de schroef doorheen moet zit niet recht boven het gat in de computer, maar er een beetje naast, en daardoor past hij niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit je videokaart er wel helemaal recht in geprikt dan? en kan je niet een klein beetje trekken/duwen om die gaten bovenelkaar te krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want het moderboord lockt hem op zijn plaats, en hij kan daardoor amper bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit probleem inderdaad wel eens gehad met oude pc's. Het plaatje zit gewoon scheef zodat het de schroefgat blokkeert.
Even naar de gamma gaan en een kleine moer en bout kopen en die door het gaatje wat nog overblijft duwen en vast draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnetje was niet van mij. Een kleiner schroefje is meestal voldoende omdat het kleine gat de schroef vastklemt en vastdrukt. Maar het is wel creatief, dus plusje ;)