ik druk alleen z/w kopieën af met HP deskjet. WAT MOET IK DOEN OM VAN DIE KLEUR CASSETTES AF TE KOMEN. of bestaan er printers met alleen zwarte inkt?

wil wel goede prints. maar kl cassette duur, voor mijn gebruik

Toegevoegd na 19 minuten:
kan ik 2 zw cassettes gebruiken in mijn geval?

13 jaar geleden
in: Hardware
5.2K
ronron1212
13 jaar geleden
Schrijf in het vervolg met kleine letters. Printers bestaan alleen met kleur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee bij ons op school hebben ze printers die alleen zwartwit printen maar dat zijn van die grote printers voor op kantoor.
ronron1212
13 jaar geleden
Ja dat kan maar dat is een heel ander soort printer dan dat wij thuis gebruiken. Die zijn er alleen in kleur

Het beste antwoord

Ben bang van niet. Je kan beter een laserprinter aanschaffen. Die is veel goedkoper in gebruik. Tegenwoordig zijn die ook al niet meer zo duur. Ronde de 100€ heb je al een goede z/w laserprinter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat kan helaas niet, een printer doet het niet zonder kleuren cartridges, ook niet als je alleen zwartwit print.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals U waarschijnlijk al hebt begrepen,uit de al eerder gegeven antwoorden werkt Uw printer niet zonder de kleurencartridges. Wat U ook wel zult weten is de mogelijkheid,om gekloonde cartridges c.q. cassettes in elke printer te zetten. Bij AH heb ik zelfs diverse te koop gezien en die schelen vaak 10 Euro of méér met de "originele" in Uw geval die van HP. Wat ook nog het overwegen waard is : de gekleurde (laten) na vullen,gezien het feit,dat U ze toch nauwelijks wilt gaan gebruiken. In de wat grotere steden zijn er genoeg van dit soort adressen,waar dit gedaan kan worden.Bij het kopen van die klonen is het wel belangrijk,om van-tevoren te noteren wat het bijbehorende nummer is en bij welk type printer het hoort.
Succes in ieder geval.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat een printer niet kan zonder de kleuren cartridges zit 'em in het feit dat allerlei grijs gradaties naast zwart ook allerlei kleuren gebruikt worden. Alleen als je pure tekst wilt printen zal je wat aan een z/w laserprinter hebben. Z/w afbeeldingen hebben echt kleuren nodig om er geen keiharde afbeelding van te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou kunnen, maar dan moet je met het volgende rekening houden.

1. Bij instellingen kan je namelijk voor zwart wit of alleen grijstinten afdrukken.
Hierbij zal de printer geen kleur gebruiken.

2. veel printers hebben automatisch ingesteld dat ze om de zoveel tijd automatisch de printerkoppen te reinigen om uitdrogen te voorkomen.

Door je printer uit te zetten zal hij dit dus niet doen. Bij een brother doet hij dit helaas automatisch als je hem weer aanzet, en raken de inktpatronen alsnog langzaam leeg.

Wat je kan proberen is als de kleuren cartridge uitgedroogd raakt, hij geen inkt meer verliest en de printer gewoon blijft werken zonder dat je last hebt van het probleem dat je inktcartridge leegraakt en dus niet meer kan printen.

Je hoeft dan alleen zwart bij te vullen om te printen, de kleur lat je gewoon lekker voor altijd zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een leuke printer in de aanbieding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een oude HP Deskjet 3320. Het is een kleurenprinter, maar omdat ik nauwelijks in kleur print heb ik alleen een zwarte cartridge inzitten. Printer werkt prima en geeft geen error. Dus zulke printers bestaan wel degelijk.

Probeer je kleuren cartridge eruit te halen en dan te printen. Als het printen geen problemen oplevert, dan lijkt me dat jouw probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
constant
13 jaar geleden
het zit em in oud en nieuw. mijn nieuwe HP doet het niet goed zonder kleur cartridge. vroeger was alles beter ...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet de printer het ook met een (bijna )lege kleur cartridge? Dan krijg je weliswaar een waarschuwing dat de cartridge vervangen moet worden, maar hoef je voortaan alleen zwart te vervangen. Ik had tijdelijk een Epson All-in One gehad (DX4450), die zogenaamd vier aparte cartridges gebruikte. Echter, als er een op was (meestal was het nog vol), dan werkte de hele printer niet meer, ook als je niet in die kleur print. Ik weet niet hoe het zit met de nieuwere HP Deskjets, maar je kunt proberen de lege kleurencartridge in te laten, en dan bij de printerinstellingen kiezen om zwart-wit af te drukken.