Is het normaal dat als ik een game op me laptop speel hij meer geluud blijft maken en warm wordt ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Ja dat is normaal.

Als hij dat eerst niet deed, even een stofzuiger tegen de luchtgaten aanhouden. Dan blokkeert het stof namelijk de warmteafvoer van de laptop, en moet hij harder blazen om zijn warmte kwijt te raken.

Wel eerst laptop uitzetten als je gaat stofzuigen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja een game vergt gewoon meer van je machine geheugen harde schijf bewegingen en videokaart
wel een verschil als je allen patience speelt of een hoog grafisch game als call of duty of zoiets
zeker een laptop is niet erg geschikt om dit continu aan te kunnen
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beter voor de laptop dat je die accu erin terugplaatst.
capthavoc
13 jaar geleden
met een grafische snelle game werkt je videokaart in elk geval continu ,je harde schijf je beeld scherm en dat genereert warmte
omdat een laptop nu eenmaal kleiner is is ook de luchtafvoer minder, de ventilator kleiner en koeling is dus altijd een dilemma.
maar zoals ik al zo vaak zeg een laptop is niet voor gamen geschikt ook al heb je de zwaarste en duurste, koeling blijft de bottleneck van ene laptop Ik hou van wat meer oempfh met een laptop maar continu gamen is een slijtage slag voor je laptop
dus vermijd dat door een redelijk goede laptop te kopen die iets lager in de spec zit
en daar naast een goeie basis game pc te kopen voor het geld dat je voor die hele dure laptop neer zou willen leggen heb je nu het beste van beide werelds voor games heb je toch beter een flinke game pc nodig met goede koeling en voordeel is daar kun je een monster van een videokaart ingooien voor redelijk prijzen.
nog handiger is dat je deze over een bepaalde periode tijd kunt uitbreiden.
met een laptop heb je wat je hebt. en meer kan je er eigenlijk niet meer aan veranderen. dat geld ook voor xboxen en andere game consoles
Wil je hogere games spelen heb je meestal weer een nieuwe console nodig. dus grote uitgave in 1 keer nodig. Voordeel van een pc is dus dat je het makkelijker kunt uitbreiden naar gelang je behoefte en je overgebleven hardware raak je snel kwijt wat ook weer geld oplevert voor zeg maar meer geheugen kortom heb je een game die te zwaar is dan kan je makkelijker de spec van en pc weer upgraden Als je er maar voor zorgt dat je een monster van een moederbord en cpu combi hebt dat alles aan kan
een goeie basis set moederbord cpu en voeding is echt de moeite waard. om onderzoek tijd en geld in te steken Andere cpu meer geheugen grotere videokaart meer HD etc zijn los makkelijker te krijgen. en dus makkelijker in delen te kopen.
het risico bestaat dat je dan hardware koopt die eigenlijk te zwaar is voor je moederbord
vooral geheugen en cpu Dus zorg dat je een perfect combinatie moederbord en cpu
uitzoekt dan kan je eigenlijk jaren vooruit. en Dat kan voor een fractie van de prijs van die dure laptop
waar je zeg maar qua spec theoretisch wel de zware games mee zou moeten kunnen spelen maar waar je gewoonweg tegen de koeling issues aanloopt ach ik zit weer op mijn stokpaardje ;)
dat is logisch; Als je een game speelt belast je de CPU meer. die dan heter wordt, waardoor de ventilator harder gaat draaien. Daardoor maakt hij meer geluid. Je zult daarnaast ook zien dat de accu ook sneller leeg is.

ik weet niet wat voor een processor jij hebt maar van de Intel core i7 is bekent dat die bij meer belasting snel heter wordt.