Is er geen manier om mijn laptop buiten te kunnen gebruiken?

Ik gebruik mijn laptop (MacBook) heel intensief: om erop te werken, om te lezen, om tv te kijken, om mijn tijd te verdoen op sites als Facebook en GV :-) enz. Als het zonnetje schijnt dan zit ik liever buiten dan binnen, alleen kan ik dan niets meer op het scherm zien. Is er geen manier om buiten toch de laptop te kunnen gebruiken? Ik heb een klein balkonnetje op het zuiden, waar ik heel graag zit maar niet veel manoevreer-ruimte heb en ook een parasols kan monteren of iets dergelijks. Hebben jullie misschien tips voor me?

Toegevoegd na 48 minuten:
Voor de duidelijkheid: het gaat er dus om dat ik vanwege het zonlicht het beeldscherm niet goed kan lezen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat de laptopshade een goed idee is. Heb het geïmiteerd met een kartonnen doos (echt!) en dat werkt uitstekend. Kreeg wel wat last vanwege het contrast van het felle buitenlicht van die middag (ook in de schaduw) en het staren in een donkere doos. Toen heb ik de zonnehoed opgezet die ik meegenomen had van vakantie in Vietnam (echt!) en dat scheelde een stuk. Zag er vast heel komisch uit, maar ik had wel wat ik zocht. Bedankt, dus!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
¿ Kluts kwijt?

Het beste antwoord

Fff op internet gezocht en gevonden, het is alleen geen galante oplossing. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja natuurlijk heb ik een uitermate duidelijke tip:
Plaats een netwerkkaartje in Uw laptop en zoek een ánder "open netwerk op " bijvoorbeeld die van een vriendelijke buurman/vrouw,die aan U hun wachtwoord wil geven om van hun Netwerk gebruik te maken. Gesloten netwerken zijn namelijk beveiligd met WPA2 d.m.v. 4 cijfertjes als wachtwoord. Als U zelf een eigen netwerk heeft is het nóg makkelijk,want dan is het volgen van een wizzard in Windows en fluitje van 'n euro-cent !

Groet:Zoekertje

Zo'n netwerkkaartje (WPC 54G is lekker snel) is al voor pusminus Euro 20 te koop om in de pcmcia-sleuf te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scherm het beeldscherm van de laptop af voor invallend zonlicht van boven en opzij.
Zet het energiebeheersingsschema op maximale prestatie.
Houd de laptop aangesloten op het lichtnet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je macbook heeft een airport erin zitten, dat is een draadloze ontvanger. Wie is je Internet provider? Je kunt ze even bellen of ze je willen helpen om dat op te zetten. Heeft je modem een draadloze optie?
Als je er helemaal niet uitkomt kun je altijd nog 0800-0471 bellen, is een monteur die komt voor 15e per 15 min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat over zonlicht...
Wellicht kun je een programmatje vinden voor je MacBook om het scherm feller te krijgen. Google eens op 'improve brightness macbook' of iets dergelijks. Verder zorgen dat je met je hoofd in de zon zit: de zon moet niet op het scherm komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met je laptop tegen de zon in zitten. En als dat niet helpt, ga dan in de schaduw zitten.

Tja, ik zit zelf ook wel is met dit probleem.
Ik ga daarom zelf altijd in de schaduw zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook kan proberen om met Fn toets en tegelijkertijd de pijltjes toets naar rechts te drukken. Afhankelijk van het merk laptop kan je hiermee je scherm helderder maken. Als het goed is staat er een stukje in je manual van je laptop.

Veel buitenplezier toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
configuratiescherm -> Toegankelijkheid -> Visuele weergave optimaliseren

Daar staat dan: Hoog contrast in- of uitschakelen met Alt-links + Shift-links + Print Screen (PrtScn).

Het merk 3M verkoopt elegante oplossingen voor jouw probleem. Zie 2de bron.

Toegevoegd na 25 minuten:
De derde bron is al wat preciezer en daar zie je de prijzen en formaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Newbie, Ik kan de genoemde instellingen niet vinden op mijn MacBook. Zijn dit geen Windows-instellingen. Onder 'System preferences' vind ik wel een beeldscherminstelling, maar die staat natuurlijk allang maximaal. (Tenslotte kan ik met een knopje op het toetsenbord het scherm minder fel zetten, als ik dat wil.)
Bij de derde bron krijg ik allemaal foutmeldingen als ik wil doorklikken.
Ook lijken mij die schermpjes niet afdoende voor buiten, waar het licht zo sterk is. En passen die wel op een laptop?
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Heb je het met een Polaroid zonnenbril geprobeerd ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ZunZun laptop zonnekap is een handige en betaalbare oplossing.
Kun je overal naartoe mee nemen en snel plaatsen.
Wordt veel gebruikt door mensen die buiten moeten werken zoals fotografen, andere creatieven en buitendienst-monteurs.