Fan van laptop loopt soms aan. Wat doe ik er tegen?

Mij is in ieder geval afgeraden om dat te gaan olieen, maar wat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3.1K

Het beste antwoord

hoi marius,
alle juiste antwoorden zijn al gegeven, maar er ontbreekt een belangrijk deel
als je de ventilator uitspuit, dan moet je hem BLOKKEREN!!
een door perslucht aangedreven ventilator werkt als generator.
de opgewekte spanning zal de achterliggende elektronica vernietigen.
kortom, luciferhoutje en blazen maar.
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat had ik ook, er bleken katteharen tussen te zitten, de ventilator, ging steeds vaker aanlopen en geluid maken, nog later werd mijn laptop te warm.
Misschien moet je dat schoon maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoon laten maken kan bij media markt of een ander computer zaak kost je ong 35€
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opschroeven en even de stofzuiger eraan houden. Geniaal dat mensen daar geld voor betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar er wel bijvermelden dat je daarbij de fan moet stilhouden, anders mol je de lagers ;-)
maak de achterkant van je laptop open en blaas alles schoon met compressor of fohn (koude stand!!!!!!)