Is het moeilijk om een SSD in een PC te zetten?

Ik vind dat de computer erg langzaam opstart, nu weet ik dat ssd's heel snel opstarten maar zou ik zelf een SSD kunnen inbouwen en het OS eropzetten (win7)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over SDD's
http://www.goeievraag.nl/vraag/voordelen-ssd-schijf.147312

Het beste antwoord

Een SSD scheelt ongeveer de helft van de opstarttijd.
Inbouwen is makkelijk, een OS erop zetten is ook niet moeilijk.

Maar waarschijnlijk duurt het opstarten bij jou zo lang omdat je al een hele tijd op hetzelfde OS werkt. (meer dan een jaar)
Opnieuw het OS erop zetten zal alles zeer versnellen, daarvoor heb je niet perse een SSD nodig, hoewel het daarmee nog sneller gaat.

Of je het zelf kan ligt aan je eigen handigheid, sowieso beginnen met een backup maken. Als dat lukt kan je verder gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit moet geen probleem zijn, heb het zelf ook gedaan en ik moet zeggen dat ie nu heel erg snel opstart. Binnen 2-3 seconde na het scherm welkom is verschenen is alles klaar met opstarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een computer zonder SSD die binnen 30 seconden opstart. Je moet met programma's als CCleaner en TuneUp utilities allerlei overbodige porgramma's die mee opstarten uitzetten. Je computer moet natuurlijk ook goed zijn. Ik heb een Quadcore op 3,5 GHZ en 8GB DDR3 RAM werkgeheugen. Een SSD kost erg veel. Ik zou dat liever besteden aan werkgeheugen. Daar merk je meer van.

Toegevoegd na 16 uur:
EXTRA: In de Bios kun je onder de noemer :Boot
Ook dingen uitzetten. (Voor je opstart doen sommige computers overbodige controles, of laten ze een scherm waarop staat welke toets je moet kiezen voor de BIOS te lang zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben het hier over ''na het scherm welkom is verschenen'''Alle programmaatjes die automatisch opstarten en antivirus, firewall, explorer komen daar bij kijken. Daar heeft werkgeheugen wel degelijk invloed op.