Wat kun je zoal met een netbook

Ik zit me al tijden te verlekkeren op een netbook (mini laptop) maar ik heb het nog niet gekocht omdat ik zo'n praktische muts ben. Met mijn gewone pc bewerk ik foto's, doe wat simpele (match3) spelletjes en internet.
Ik twijfel of zo'n ding mijn leven gaat verrijken of dat het na de "oh wat leuk"dagen in de kast verdwijnt.
Misschien kom ik via jullie antwoorden achter toepassingen waar ik nog niet aan gedacht had.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (3)

Met een netbook kunt u alles wat u ook met uw normale laptop of computer doet. Natuurlijk licht dit aan wat de inhoudt van het netbook is.

Netbook is een minilaptop zoals u het al beschreef, deze is ontworpen voor me te nemen op rijs of tijdens vergaderingen te gebruiken. Het is niet bedoelt om uren thuis erachter te zitten, ook al kan dat wel.

Als u hier toch over na denkt kan ik u adviseren een iPad aan te nemen, ik verzeker u dat de iPad niet na "een maand" de kast in gaat.
Waarom niet:
Een ipad is goed voor muziek, overzichtelijk en easy to use.
op een ipad kunt u spelletjes spelen.
een ipad komt goed over in een vergadering, en is handig om mee te type enzo. Er zijn hoestje die er voorzorgen dat de ipad rechtop(schuin) kan staan voor comfortabel typen. de ipad is licht/dun/easy to use.

Een minilaptop is ook fijn maar is niks anders dan gewoon een laptop alleen dan kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf heb een gewone laptop waar ik echt alles op doe, alleen ik moet er niet aan denken dat als ik op vakantie ga, ik dat ding moet meeslepen. Toch heb ik op vakantie ook af en toe de behoefte om te internetten, te mailen etc.
Daarom heb ik vorig jaar een netbook (10,1 inch) aangeschaft en deze meegenomen op mijn laatste vakantie.

Perfecte oplossing voor op reis: Je kunt er je foto's op backupen, je kunt er op internetten, mailen etc. Maar voor als ik thuis ben, gaat de netbook in de kast tot aan mijn volgende vakantie. Thuis is het niet praktisch (te klein scherm etc), maar vooral op reis is het een fantastisch apparaat.
(let op: veel netbooks hebben er standaard geen DVD-speler in zitten, daar kwam ik pas tijdens mijn vakantie achter, toen ik een schijfje wilde afdraaien).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een netbook is een zich snel ontwikkelende categorie van kleine, lichte en goedkope laptop computers die geschikt zijn voor algemeen gebruik en om toegang te krijgen tot internetapplicaties. Typerend zijn het ontbreken van een optische schijf, en een kleiner toetsenbord en beeldscherm. Netbooks beschikken typisch over een kaartlezer en er kan met een USB-aansluiting een externe optische schijf (cd of dvd) op worden aangesloten.

Een netbook kan worden gezien als een zware PDA die pc-programma's kan draaien; of als een zeer lichte laptop, met een klein scherm, zonder optische schijf en met weinig processorkracht.

In eerste instantie kreeg het beeld van de (te) lichte laptop veel aandacht, vooral van reviewers die tot dan toe gewend waren om steeds krachtiger laptops te reviewen. Inmiddels zien niet alleen de reviewers, maar tientallen miljoenen gebruikers wereldwijd dit anders: een krachtige laptop is aantrekkelijk, maar een netbook is veel goedkoper en voor veel taken voldoende. Daarbij is een netbook veel makkelijker mee te nemen; en dat maakt de computer die men onderweg bij zich heeft waardevoller dan de krachtige laptop die men thuis heeft gelaten. Netbooks maakten qua aantallen in de eerste helft van 2009 20-30% uit van de consumenten-laptop verkopen.

Inmiddels vormen netbooks een eigen categorie tussen de PDA's en laptops in. De gebruikerservaring en de connectiviteit ontwikkelen zich snel in de richting van de PDA's. Zo richten netbooks zich op korte opstarttijden en eenvoudige interfaces met grote knoppen. Tegelijkertijd bieden ze ten opzichte van PDA's een groter scherm en een vrijwel volwaardig laptop-toetsenbord, en hetzelfde software-aanbod als de laptop.

Netbook is een geregistreerd handelsmerk van de fabrikant Psion.[1]. Psion gaat het gebruik van de term 'netbook' niet actief tegen.
De prestaties van een netbook zijn erop gericht om gebruik te maken van internet, e-mail, Instant Messenger-programma’s als Live Messenger, Skype, ICQ, AIM of AOL Messenger. Ook is het mogelijk om met een externe dvd-speler films te bekijken. Het draaien van zwaardere applicaties zoals moderne computerspellen of grafische software als Photoshop wordt niet aangeraden. Daarvoor is de hardware ontoereikend.