Standby verdwenen bij XP?

Ik kan mijn laptop bij het startmenu niet op standby zetten (is grijs dus niet aanklikbaar) alleen uitschakelen of opnieuw starten.
Het is een Dell d610 met XP professional.
Wie weet raad?

Toegevoegd na 15 uur:
Het is opgelost, ik heb de videokaart er opnieuw ingestopt en het was in orde.
Over en sluiten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kan ook, dat je schijf aan het vollopen is, en dat er geen plaats meer is voor de opslag van de hibernate data.

Heb je hibernate soms uitstaan? Google maar even hierop

de oplossing die ik bied klinkt heel raar, maar bij mij heeft het geholpen. Verwijder de driver van je videokaart, start opnieuw op en installeer de driver opnieuw. Mogelijk heeft een update van Windows een nieuwe driver geïnstalleerd waardoor de videokaart niet meer werkt met de stand-by. Kijk voor je de driver verwijderd of je op cd rom nog wel de originele driver hebt of dat deze via internet te downloaden is. Mocht het niet helpen dan kun je altijd nog je systeem terug zetten met systeemherstel naar een periode dat stand-by nog wel werkte. Zet je updates dan niet meer op automatisch installeren maar op wel automatisch downloaden maar handmatig commando geven tot installeren, voor je installeert kijken of er geen updates bij zitten voor je hardware, als deze er tussen zitten uitschakelen (verbergen)

Met hibernate wordt slaapstand bedoelt, mogelijk heb je dat uitgeschakeld. Via energiebeheer kan je slaapstand weer inschakelen (één vinkje, zie bron) en dan is standby ook weer actief. Overigens: als je shift indrukt en op standby klikt (wanneer die weer actief is) dan kan je de computer in slaapstand zetten waarbij de computer helemaal geen stroom meer gebruikt (dat doet hij wel wanneer hij in stanby staat).

Bronnen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100