Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb net een 2de geluidskaart in men pc gestoken maar mijn pc vind geen enkele van mijn geluidskaarten meer waar kan dit aan liggen

moest het aan mijn drivers liggen welke driver installeer ik dan het best voor de 2 samen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
734

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hoi pierens,

een computer kan geen twee heren dienen, dus twee geluidskaarten kunnen niet.

veel moederborden hebben een interne geluidskaart.
druk tijdens het opstarten, vrijwel direct na het inschakelen op de DEL toets. dan kom je in het BOIS menu
daarin schakel je de interne geluidskaart uit.
uitschakelen moet ook als de interne kaart kapot is.

vervolgens steek je de nieuwe kaart in het slot, en als de computer het zelf niet ziet, dan schakel je in door middel van hardware toevoegen. in de systeem setup van Windows.
meestal verloopt het installeren van de kaart automatisch.

veel geluidsplezier.
groeten, Dré
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tnx dit werkte

Andere antwoorden (3)

Haal de oude eruit, volgens mij kan je geen 2 kaarten samen laten werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja idd oude eruit en driver instaleren van die nieuwe
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er heel lang mee gekut maaar je moet alles eraf gooien, ouwe en nieuwe. dan de nieuwe softwAre dowloaden. maaaar zoek wel ff of je computer 64 of 32 bits is, kan heel veel gezeik sparen. dan zoek je dat dus ook ff uit van je geluidskaart, als de software van de geluidskaart 32 bits is en je pc niet, moet je ff op internet zoeken naar een update
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding