Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben student en ben op zoek naar een laptop, 500GB, maar de vraag is; 3GB geheugen of 4GB? Maakt het veel verschil of is 3GB genoeg?

Ik gebruik mijn laptop voor het downloaden van muziek, het plaatsen van foto's en filmpjes en voor de rest gebruik ik eigenlijk alleen het internet. Zware games zet ik er niet op. Het gaat mij er vooral om dat het internet snel reageert. 500GB en de Intel Core I3 wordt het sowieso, maar het gaat me nu dus om het geheugen. Aangezien het wel in prijs scheelt vraag ik me dus af of ik voor míjn doel met de laptop gemakkelijk 3GB kan gebruiken of dat 4GB beter zou zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
489

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

3 gb voor een laptop is zat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je geen zware games of bewerkingprogramma's gaat draaien zou je met 3GB ook wel genoeg moeten hebben..

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de doeleinden die je noemt heb je zelfs aan 2GB meer dan genoeg..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3GB is prima als het veel in prijs uitmaakt.

Als je een 32 bit Windows versie neemt, dan maakt het sowieso niet heel veel uit omdat windows niet alle 4 GB kan adresseren. Bij een 64 bit Windows versie kan dat wel.

Scheelt het een paar tientjes, dan zou ik voor de 4 GB gaan. Laptop geheugen vervang je niet zo snel (is mijn praktijkervaring).

Toegevoegd na 3 minuten:
ter overweging: Op Windows 7 kan je de windows XP modus draaien om oude XP programma's goed te laten werken. VOor mij speelt dat een rol omdat mijn kinderen soms oude software van school meekrijgen. Dat draait dan prima onder de XP modus. De XP modus is een virtuele machine en dan is het wel belangrijk om voldoende werkgeheugen te nemen omdat het XP dan al een stuk ervan in beslag neemt. Dan zou ik 4 GB overwegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 3 gig. Zolang je niet teveel installeerd en gewoon een virusscanner laat draaien en niet meerdere gaat het gewoon snel. Dus drie gigabyte lijkt me voldoende voor jouw doel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben overigens ook een student. :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt helemaal niet uit,dat je student bent! En laptop van 3 GB is voldoende zowel voor een student, als voor een niet student!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding