Er verschijnt geheel geen beeld op een laptop, en 't HD-lampje knippert precies 3x en niet vaker. Dan hoor ik de HD in een bepaalde stand gaan staan?

Net alsof ie zichzelf parkeert (het is dus geen SSD). Het klinkt niet alsof ie beschadigd is (dan heb je wel eens 't geluid alsof er knikkers tegenelkaar botsen).

Verder geen piepjes, geen bootscreen of BIOS-screen mogelijk dus, helemaal niks.

Welk onderdeel zal stuk zijn?

Toegevoegd na 1 uur:
De ventilator gaat ook tegelijkertijd met de HDD weer uit na ±3 seconden. Het enige waaraan je kan zien dat ie aan is, is 't aan/uit-lampje.
Ik zou zweren dat 't voedingslampje zonet wel ging branden toen ik de externe voeding er in deed - nu geheel niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk merk en type laptop is het? Hebben de lampjes een andere kleur dan normaal? Aan/uit lampje is gewoon aan zonder knipperen? Heb je hem al aan gehad met de voeding verwijdert?

Antwoorden (5)

Mogelijkheid 1: De HD zelf.
Mogelijkheid 2: De accu c.q voeding.
Mogelijkheid 3: De processor
Mogelijkheid 4: Het geheugen
Mogelijkheid 5: Het moederbord/chipset.

Zoals je ziet is er met deze info weinig zinnigs over te zeggen.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1: Maar als alleen de HD stuk was, kwam er toch wel beeld?
2: De accu is niet leeg.
3: Zou misschien wel kunnen. Alhoewel ik dan wel beeld zou verwachten.
4: Maar als alleen't geheugen stuk was, kwam er toch wel beeld?
5: Ik ben er bang voor...
Inderdaad weinig info, maar een trucje wat ik weleens toepaste, was om even de batterij uit het moederbord te halen, dan wist hij alle gegevens wat ooit in je bios heeft gestaan, en stelt zich in op fabrieksinstellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas... Geen verschil.
Ik zou eerst kijken of het aan het geheugen ligt, even er uit en er weer in, of een nieuwe testen.
Voordat je hem helemaal open trekt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een opstart cd kan je in ieder geval bekijken of je laptop verder wil opstarten. als dat ook niet geval is en je idd de bios niet kan benaderen vrees ik voor een moederbord probleem. Lastig is het wel, maar dat had je zelf al vastgesteld. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja haal je accu er uit, hardeschijf. en probeer eens op te strarten. als je dit ook nog een zonder RAM doet zou je mobo gaan piepen. als dit alles geen effect heeft lijkt mij toch dat je mobo overleeden is ( gecondoleerd :)

maarja eventueel nog garantie?