Heb de map c:\windows\installer leeggegooid.

Dat het niet volledig slim was oké dat weet ik al :) Dat hoeven jullie niet meer te vertellen. Ik ben wel benieuwd hoe ik dit (mogelijk) weer oplos.

In de map "c:\windows\installer" staan alle update-installatie files, die mag je ongestoorde weggooien.
Zodra windows ze heeft geinstalleerd gebruikt hij die files niet meer.
Maar er staan ook diverse submappen met daarin *.ico bestanden. Die geven afzonderlijk elk programma hun eigen icoon. En nee, niet raden, ik zeg het zelf wel! Die heb ik ook verwijderd.. ;)

Weet iemand hoe ik die terug krijg? Ik heb ze al geprobeerd te kopieren van een andere pc, maar daar trapt windows niet in. Blijkbaar heeft elk systeem eigen map-namen..

Mijn pc draait nog prima, maar het is wel handig dat ik aan de icoon kan zien welke type file ik heb.. :p

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik gebruik WIN7 enterprise, 64bit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al restore icons geprobeerd? En welke Windows versie, das ook wel makkelijk... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar vind ik Restore icons :p Volgens mij bedoel jij restore icons van je desktop.. Ja geprobeerd.. nee geen resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat had je beter niet kunnen doen...

Het beste antwoord

Windows opnieuw installeren. Ik neem aan dat je de originele disk daarvoor hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom dat minnetje is.. geen idee.. Niet van mij in elk geval. Op zich een goed idee, en natuurlijk heb ik een originele disk.. (We zijn toch allemaal eerlijke Nederlanders? Afijn andere discussie)
Mar ik wil die 'tijdrovende' actie eigenlijk voor het laatst bewaren.
Heb sommige icons al terug doormiddel van software repair.. maar niet alles ondersteund dat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het tweede minnetje is van mij. Het is een erg makkelijk antwoord omdat er enorm veel alternatieven zijn op het simpelweg herinstalleren van een systeem wat in principe nog werkt. En het is Enfin (een Frans woord). Niet "Afijn" :D, sorry, die kon ik niet laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste buur... Mag ik alstublieft mijn eigen woordkeus bepalen? --------
afijn
[aa` fein] tussenwerpsel informeel = enfin ; ook affijn '
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/afijn afijn
1) Enfin 2) Kortom 3) Om kort te gaan 4) Welnu '
-------- Afijn, ik neem aan dat online woordenboek voor zichzelf spreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn excuus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké een vet kort antwoord ik weet het. Maar ben er intussen wel achter gekomen dat omdat al mijn MSI files weg zijn, windows ook niets meer kan un-installeren :) Kortom. Herinstallatie.. Heeft het systeembeheer hier ook weer wat te doen :)

Andere antwoorden (5)

Je kunt met het programma Recuva proberen de bestanden te herstellen. Maar omdat je zelf al hebt lopen rommelen, is de kans groot dat dat niet voor alle bestanden gaat lukken.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Bamibal, Mooi programma, dit kende ik nog niet. Maar helaas krijg ik het op deze manier niet terug.
Hij ziet er wel enkele staan, maar die zijn te beschadigd om terug te halen. Thnx voor de reactie
Al in de prullenbak gekeken, of deed je shift+delete? In dat laatste geval zijn ze alleen terug te halen met tooltjes.
Stel, je wilt een icoontje herstellen van een grafisch bestand. Dan zou het kunnen helpen om dat programma opnieuw te installeren.
Stel, je wilt een icoontje herstellen van een *.doc bestand. Dan zou het kunnen helpen om je tekstverwerker opnieuw te installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als volgt:

Stop een legale of illegale kopie van jouw windows versie in je CD-ROM Driver, let hier goed op je versie; Home, Permium, Buisness, enz. (ik raad je niet aan een illegale versie te verkrijgen, ik zeg alleen dat het niet uitmaakt)

Klik op start. Typ in: CMD. (nog niet op enter drukken)
Wacht tot je startbalk CMD.exe heeft gevonden en klik erop met je rechtermuisknop en klik op "uitvoeren als Administrator".

Een DOS schermpje verschijnt. Typ hierin: sfc /scannnow
LET OP! "SFC" (een spatie) en dan pas "/scannow"

Het systeem gaat kijken of alle onderdelen aanwezig zijn. Hierna moeten alle missende onderdelen zijn terug geplaatst of je moet misbare onderdelen hebben weggegooid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes, en je was mij voor
Ik zou zeggen: probeer zolang je nog bij je bestanden kan een backup te maken. Mocht het niet lukken heb je je belangrijke dingen nog bij de hand.
Voor zulke hersteltrajecten kun je immers geen garantie geven dat ze altijd vlekkeloos verlopen.

Daarna kun je natuurlijk altijd de hiervoor gegeven suggesties uitproberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer als de computer opstart op F8, F2, F10, F12 dus gewoon waardoor u de geavanceerde opties te zien krijgt. U kunt dan kiezen dat Windows gaat scannen op fouten of iets vergelijkbaars. Ik bedoel dus niet het werkgeheugen want dat helpt in dit geval niks. Als het goed is zal Windows de fouten proberen te herstellen en u krijgt eventueel de melding dat het opgelost is. MAAR. MAAK VAN TE VOREN BACK-UPS! ALS HET FOUT GAAT, KUNT U ALLES WEER HERSTELLEN. U kunt ook de Windows-CD erbij halen en Windows opnieuw installeren. U kunt ook als u die heeft meegekregen, de Recovery-cd gebruiken. Dat is een soort van herstelpunt. Vaak krijgt u deze recovery-cd's bij de aanschaf van een bepaald merk computer. ik heb een Medion-pc en ik heb er een meegekregen voor als alles in de soep loopt. Dit kan dus ook het geval zijn bij u. Ik raad aan om eerst de Recovery-cd te gebruiken voordat u met de Windows-cd aan de gang gaat. PS: MAAK METEEN EEN BACK-UP ALS HET PROBLEEM OPGELOST IS, BEWAAR DEZE HET LIEFST OP EEN CD/DVD OF USB/EXTERNE HARDE SCHIJF! Zo voorkomt u een heleboel problemen! Ik wens u heel veel succes en verder een prettige dag!