als je windows 7 eenmaal op 32 bits hebt geactiveerd kan je dan nog overschakelen naar 64 bits versie ?

Toegevoegd na 30 seconden:
met hetzelfde serie nummer ?

capthavoc
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Gaat het hier om een voorgeinstalleerde versie, of heb je gewoon een DVD?

Het beste antwoord

Nee. Je zult hem moeten gaan kopen. Bovendien moet je het hele OS opnieuw installeren, daardoor verlies je al je gegevens.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juiste antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een iso bestand en een upgrade manager kun je tegen betaling een legale upgrade uitvoeren. Je gegevens zullen niet verloren gaan, Bij twijfel backuppen!
Eigenlijk altijd backuppen!!!
Het beste kun naar de microsoft site gaan en de aanwijzingen op het scherm volgen.
capthavoc
13 jaar geleden
duidelijk. ik weet dat je een vista of xp die normaal 32 bits draait in zijn geheel moet vervangen.
het ging mij er even om of je als je geactiveerd had op een 32 bits dat je dan wel of niet kon overstappen op 64 los er van dat je dan een clean install moet doen.

Andere antwoorden (2)

Als je een DVD hebt met een serienummer, dan moet dat gewoon kunnen. Als het niet op dezelfde PC is (het is denkbaar dat je eerst op een 64bit PC 32bit Windows hebt gezet) moet je Windows wel eerst van de andere PC verwijderen.

Als je bij het activeren problemen hebt, kun je met Microsoft bellen, die helpen je dan, als je je verhaal even uitlegt, verder.
rose
13 jaar geleden
een 32-bit licentie kan niet op een 64-bit installatieschijf worden gebruikt en vice versa.

met andere woorden: heb je een 32-bit licentie + CD gekocht, probeer deze dan in de betreffende winkel om te ruilen voor een 64-bit. een goede winkel zal hier niet zo moeilijk over doen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Verder dien je het besturingssysteem opnieuw te installeren. Let er ook op dat sommige programma's een aparte versie hebben voor 64-bit besturingssystemen (dit herken je meestal aan x64 in de naam).