Hoeveel mbs's of gb's kan je het beste aan systeemherstel schenken in Vista en hoe stel je dit in?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo doe je dat:
Je opent een opdrachpromptvenster/ cmd als administrator (start - bureau accesoires - opdrachprompt--> rechterklik uitvoeren als administrator)

en dan voer je gewoon hetvolgende command in:

“vssadmin Resize ShadowStorage /For=C: /On=C: /MaxSize=2GB” (zonder aanhalingstekens)

en natuurlijk mag je kiezen hoe groot de schijfruimte is dat vista moet reserveren voor systeemherstel.

Om dan misschien eerst al te zien hoeveel schijfruimte al is gereserveerd moet je gewoon het command "vssadmin list shadowstorage" uitvoeren (ook zonder aanhalingstekens)

Dus op die manier heb ik nu 2 GB gereserveerd aan systeemherstel. Met een commando van hierboven kon ik zien hoeveel er voordien aan systeemherstel was toegekend en ik kreeg 64 GB als antwoord bij dat commando!!! (schaduwcopien: 64 GB), dus ik deed het commando vssadmin list shadowstorage en kreeg "schaduwkopien 64 GB" is dat niet teveel van het goede? Is 2 GB voldoende?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het is makkelijker om in config scherm naar systeem eigenschappen te gaan en daar kan je systeemherstel grootte instellen, ik heb het op 5% (2.44 gb) staan en dat is zat, tenzij je heel veel herstelpunten wilt bewaren dan moet je het naar gelang groter maken (10-15%)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er vanuit gaande dat je een schijf hebt van circa 500GB is 10% een redelijke hoeveelheid voor systeemherstel. Maar met 10 GB systeemherstel kun je ook goed uit de voeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schijf is 435 gb
hoeveel gb zou ik dan het best spenderen: heb het nu op 30 gb, is dat genoe of beter die 64 gb? Hoe meer ruimte vrij op een harde schijf, hoe sneller het besturingssysteem werkt, dus ... ik zou graag 30 gb besparen ! Dus kan die dan de helft minder terugzetten in geval van virus, ... ?