Wat te doen bij foutmelding bij het opstarten van PC?

Elke keer als ik mijn pc opstart gaat deze voor 2 seconde aan, weer uit, weer aan en dan geeft hij deze code weer ( afbeelding ). Hoe kan ik de computer weer gewoon krijgen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

In je PC zit een kleine batterij die de tijd vasthoudt als je computer uit staat. Waarschijnlijk is die leeg waardoor die de tijd kwijt is. Deze kun je (laten) vervangen.
Druk op F1 om toch gewoon door te gaan of druk op F2 om naar het instellingen menu te gaan om de tijd handmatig in te stellen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+
Als je zelf de BIOS-batterij wil vervangen:
http://www.bios-chip24.com/Informatie/nl/De-CMOS-batterij-verwijderen-en-vervangen
Kwestie van PC openen, batterij eruit, batterij erin. (wel batterij bestellen)