Waar komt ineens een lokale schijf vandaan en hoe krijg ik die weg?

Mijn laptop heeft sinds de laatste grote windows10-update ineens een lokale schijf (G:), die volgens de Verkenner leeg is (verborgen items worden weergegeven), maar waar volgens het bericht dat ik steeds krijg te weinig ruimte op is. Vervolgens schakelt Windows mijn thuisnetwerk uit, als ik het goed begrijp.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je wel. Ik heb geen last meer van de meldingen, dus het ziet ernaar uit dat het prima geholpen heeft.
De G: staat nu niet meer in De Verkenner; hij lijkt zich nu "Schijf 1 partitie 4" te noemen, als ik het in Schijfbeheer goed zie.

Antwoorden (1)

Dat probleem had ik ook na de Windows 10 April Update. Hier heb ik mijn oplossing vandaag: http://www.thewindowsclub.com/windows-10-creates-extra-disk-partition-fixed. Ik heb het opgelost door Opdrachtpromt te openen met administratorrechten. Daarna kun je dit commando intypen: mountvol G: /D. Succes!