hoe kan ik ontdekken of ik met windows10 32-bit of 64-bit werk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De kortste weg
Windows + Pauze toetsen tegelijk indrukken
en je hebt een volle beschrijving.

Antwoorden (2)

Handelingen:
- ga naar de verkenner toe.
- ga naar c:\

Staat hier een map "program files" en "program files (x86)"? Dan heb je 64 bits pc.
Staat hier 1x een map "program files"? Dan heb je een 32 bits pc.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi NoteToSelf. "Dus als ik die "program files" map zelf aanmaak dan heb ik 64 bits?"
Nee, zo werkt het niet. Een 32 bits kan je niet zomaar 64 bits maken door een map aan te maken. Je hebt of 32 bits pc of 64 bits pc. En zoals je het nu beschrijft lijkt het erop dat je een 32bits pc hebt.
ga naar het deze computer icoon en druk er met je rechtermuisknop op in het tabblad meer en dan eigenschappen
daar zie je type systeem staan