Hoe mount ik een ZFS filesystem op een HDD in een Windows 10 host onder een Ubuntu 16.04.1 Virtualbox VM op die host?

Mijn laptop is overleden en de harddisk daarin draaide Ubuntu 16.04.1 op een ZFS filesystem. Nou zou ik graag mijn user directory van die schijf overhalen naar mijn Ubuntu virtual zodat ik er verder mee kan totdat ik een nieuwe laptop heb geregeld. De Ubuntu virtual is ook een 16.04.1, maar de virtual draait onder Oracle VM VirtualBox 5.0 op mijn Windows 10 host.

De schijf hangt uiteraard al in de computer, en Windows ziet uiteraard de partitie wel maar herkent 'm niet, wat logisch is. Maar hoe krijg ik nou mijn ZFS filesystem op de schijf gemount in mijn Ubuntu virtual die onder Windows draait, zonder dat ik Windows hoef uit te leggen wat ZFS is via een of andere adapter driver?

Suggesties welkom.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt een vmdk aanmaken die verwijst naar een fysieke disk, volg hiervoor de stappen op http://www.serverwatch.com/server-tutorials/using-a-physical-hard-drive-with-a-virtualbox-vm.html
gvrox
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ziet eruit of het gaat werken. Die had ik nog niet gevonden. Thanks!
gvrox
7 jaar geleden
Let wel op de waarschuwing, dat je de juiste disk pakt en niet die met het host OS, anders kan die corrupt raken. Succes !