Hybernate stand: wat zijn de risico's van het gebruik hiervan?

het werkt prettiger dan de slaapstand, niks kwijt ook als stroom uitvalt, waarom wordt deze stand dan zo weinig gebruikt?

Toegevoegd na 2 dagen:
ik bedoel natuurljk hypenate.
ik vind het een geweldig iets, het wordt echter - op een pc tenminste- weinig gebruikt. waarom eigenlijk niet, wat zijn de nadelen ervan?

Toegevoegd na 6 dagen:
begrijp ik het goed dat het niet veel uitmaakt voor openstaande (niet opgeslagen) documenten of je slaap of sluimerstand gebruikt. Bij de slaapstand heb ik dat wel eens ervaren na stroomuitval. Maar dat risico is er ook bij het gebruik van de sluimerstand??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is het verschil tussen hypermate- en slaapstand?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is het verschil: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@123Henk Hypermate?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Mr Tomaat,
Typo.

Antwoorden (1)

Aan de sluimerstand ('hibernation') zitten geen grote risico's. Wel brengt de sluimerstand niet voor iedere gebruiker op iedere PC grote voordelen met zich mee, waardoor niet iedereen ervoor kiest om deze te gebruiken. Zo is de sluimerstand niet in alle gevallen heel veel sneller dan opnieuw opstarten, terwijl dat voor de slaapstand meestal wel geldt.

Kleine risico's die zijn verbonden aan het gebruik van de slaapstand zijn dat niet alle instellingen worden weggeschreven zolang je de PC niet afsluit. Als je bijvoorbeeld de icoontjes op je bureaublad verplaatst, wijzigt, etcetera en je computer ontwaakt niet goed uit de sluimerstand (dit komt soms voor), kan het zijn dat de wijzigingen niet zijn opgeslagen. Ook moet je eraan denken dat je je documenten opslaat. Gebruikers vergeten dit soms, omdat "alles er toch weer hetzelfde bijstaat na ontwaken uit de sluimerstand" zolang alles goed gaat.

Een ander probleem kan zijn dat een volume dat in hibernation is gezet niet meer gekoppeld kan worden als je bijvoorbeeld met een rescue-cd (waar vaak een smaak van Linux op staat) probeert te mounten (koppelen). Technisch is dat volume dan "dirty". Voor zover ik het begrijp zijn de meeste OS-en wel in staat om een dirty volume weer clean te krijgen: het bitje "dirty" wordt dan weer van 1 op 0 gezet.

Een derde probleem dat met het eerste in verband staat is dat Windows na verloop van tijd instabiel begint te worden. Het is dan zaak om het systeem een keer opnieuw op te starten.
Verder biedt de sluimerstand vooral veel voordelen: goed voor minder stroomgebruik, en dus een beter milieu en lagere kosten.

Zie de link voor uitleg waarom het vooral door bedrijven weinig wordt gebruikt.