waarom loopt mijn laptop random vast?

Sinds een maand heb ik dat mijn laptop soms vast loopt. Sinds dien is het steeds meer geworden en nu kan ik niet eens meer inloggen. Wat handig kan zijn om te weten is dat ik wel in veilig modus kan... Weet niet of dit verschil kan maken.
Ik heb (toen ik nog gewoon kon inloggen) gescand maar niks gevonden. SFC gedaan, schijfcontrole, geheugencontrole...
Als ik mijn laptop nu gewoon opstart kom ik op het scherm te staan waar ik mijn wachtwoord moet invoeren en dan loopt het al vast.

Mijn ideeën zijn echt op :(

Laptop: Asus N55SF
Een jaar geleden wel een SSD geplaatst, maar dan zou het eerder moeten zijn gebeurd..?

Groet,

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is altijd moeilijk om te bepalen of het aan de hardware of de software ligt. Als je ssd en geheugen goed zijn kan het ook nog aan het moederbord liggen. Een herinstallatie van windows of het terugzetten naar fabrieksinstellingen zou uitsluitsel kunnen geven. Let erop dat dan al je gegevens worden gewist

Kijkend naar je event log, zie ik dat de belangrijkste fout de kernel power error is (41, taakcategorie 63). Als ik daarop zoek, zie ik verschillende eigenaren van ASUS-systemen die met hetzelfde probleem kampen. Grofweg zie ik twee soorten oplossingen: (1) is om energiebeheer zodanig aan te passen dat er geen energiebesparing wordt toegepast, maar 'Hoge prestaties' (2) om de geluidskaart tijdelijk uit te schakelen via apparaatbeheer. Voor fout 7001 raadt Microsoft aan om tcp/ip over netbios in te schakelen. Kun je deze dingen proberen, misschien in veilige modus met netwerkondersteuning? Er kan ook een ernstiger oorzaak zijn, zoals oververhitting, problemen met CPU of PSU of harde schijven, maar bovenstaande interventies zijn redelijk gemakkelijk uit te voeren. Bovendien wijst het werken van veilige modus niet direct op falen van elementaire hardware.

Bronnen:
Google op event log critical 41 63 asus

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100