Kan je een bootable usb maken met de volledige versie van OSX erop en die opstarten met een Windows PC?

Zie vraag. Ik wil dus een USB-stick met OSX erop en die opstarten vanuit het BIOS menu van mijn PC waar op dit moment Windows 8.1 opstaat. Dan wil ik dus OSX kunnen gebruiken vanaf die USB-stick. Is dit mogelijk? Ik weet wel dat het mogelijk is om een dual boot PC te creëren met OSX en Windows, ik vind echter mijn SSD daar iets te klein voor en wil het dus vanaf een extern apparaat doen... Vandaar deze vraag, bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan proberen om een USB te defragmenteren en deze Bootable te maken. Daarna kun je OSX er op installeren. Ik heb er een link bijgegeven hopelijk heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan. Je zult er echter wel een grote USB-stick voor moeten hebben. Het besturingssysteem opzich neemt al enkele (tientallen) gigabytes in beslag en dan heb je nog ruimte nodig om je documenten, foto's en videos op te slaan.

Op een computer staat het besturingssysteem altijd op de harde schijf, net als alle bestanden en mappen met documenten e.d. Toetsenbord, scherm, muis, enz. zijn gewoon te verwisselen. Dit is de reden dat je ook een USB-stick kunt gebruiken, want dat is net een harde schijf, maar dan iets kleiner en sneller (soort van SSD).