Windows xp opnieuw geinstalleerd maar oude bestanden zijn behouden.

ik heb op mijn laptop windows xp opnieuw geinstalleerd maar de oude bestanden zijn behouden.

ik wou de laptop helemaal schoon hebben.

wat heb ik fout gedaan?

en hoe moet ik het dan wel doen;)?

Toegevoegd na 52 minuten:
(reactie op antwoord van Jeroen1962)

Heb geprobeerd de partitie tijdens het installeren te verwijderen maar dit lukt niet geen idee waarom

Toegevoegd na 53 minuten:
Recovery CD heb ik voor deze laptop niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Weet je zeker dat je in het installatieprogramma hebt opgegeven dat je een *volledige installatie* wilt doen?

Anders is er nog wel een andere mogelijkheid. Start opnieuw het installatieprogramma, en kies dan voor de optie Geavanceerd - ik weet niet uit mijn hoofd hoe die heet, iets wat hierop lijkt.

Kies dan voor het partitioneren van je harde schijf (zou ook Schijfindeling kunnen heten). Verwijder de bestaande partitie(s). Je hebt nu een compleet lege schijf.

Daarna maak je de partitie(s) weer aan. Zoals ze vroeger waren als je tevreden was, of anders als je het nu anders wilt.

Vervolgens ga je op de normale manier verder met het installeren van XP. Gegarandeerd dat je dan al je oude bestanden kwijt bent.
Cryofiel
14 jaar geleden
Bij het installeren gewoon de patitie wissen en opnieuw aanmaken, vervolgens formateren en installeren. Compleet schone installatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit heb ik geprobeerd maar ik kan de partitie om welke reden dan ook NIET verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor als je de installatie schijf er in doet doe je aangepaste installatie op een bepaald moment, die kies je en dan loop je er vanzelf tegen aan. Als je in Utrecht wont moet je anders maar even contact met mij opnemen. Help ik je even.
Vaak worden pc's met een herstel of recovery cd's geleverd waarmee met een speciale procedure de pc weer kan worden ingericht zoals bij oplevering. Oude bestanden worden dan niet gewist. Ook is het mogelijk dat je Windows op een nieuwe partitie hebt gezet.
Als je Windows opnieuw wilt installeren, dien je van een standaard Windows XP CD ROM uit te gaan. Als de pc al opgestart was, sluit dan het "Welkom bij Microsoft Windows XP" af en herstart je pc. Na korte tijd krijg je kans van CD_ROM te starten, druk bij dit scherm dan snel op ENTER. Als je deze mogelijkheid niet krijgt zul je waarschijnlijk in de BIOS de start-up volgorde aan moeten passen.
Onderstaande link geeft een goede handleiding hoe nu verder.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je harddisk eerst had geformatteerd, zouden alle bestanden zijn verdwenen. Partities verwijderen is niet nodig en compliceert de zaak onnodig. Waarom verwijder je de bestanden niet handmatig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je de bestanden handmatig wil verwijderen moet je pc opgestart zijn, dit doet hij waarschijnlijk in windows waardoor dan weer de bestanden zullen blijven staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alleen formateerd blijven er altijd dingen achter die later voor problemen kunnen gaan zorgen. Partitie verwijderen is dus wenselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je daar nu bij? Als je formatteert (!) blijft er geen bestand over. Het enige wat overblijft is het bestandssysteem. Als dat fat32 is onder XP, dan blijft dat zo. Welke bestanden zouden er dan achterblijven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gvt, je databestanden kun je zonder problemen verwijderen, evenals de folder Windows old.
Je zou toch de partitie moeten proberen te verwijderen omdat je anders niet de vraag krijgt om c te formatteren.
Ik zal een linkje bijvoegen naar de stap voor stap howto
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens rechts te klikken op c schijf en dan formatteren. Als dat niet lukt, ga je naar start -> uitvoeren -> typ cmd -> enter -> dan type je cd.. en je drukt op enter, dit blijf je doen tot er staat: c:\> daarna type je:
FORMAT c en dan druk je op ENTER