Is Windows 7 een duidelijke verbetering dan zijn voorgangers?

Wie heeft hier ervaring mee. Ik gebruik nu Windows XP Professional en wil graag weten of het zin heeft om over te stappen op Windows 7.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is zeker weer een stap beter c.q. gemakkelijker dan zijn voorgangers. Echter het is het omgebouwde servicepack drie voor Vista.

Ik zou dan ook wachten met de aanschaf, daar volgend jaar Windows 8 uitkomt, en dat is totaal vernieuwd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zeker als je geen problemen ondervindt met XP. Anders download je Virtual PC van Microsoft (is gratis) en de evaluatieversie van windows 7 (te vinden op technet), dan kan je het zelf eens rustig testen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Beter is een groot woord, het ziet er allemaal wat gelikter uit, maar daar heb je ook de nodige hardware bij nodig, met name de videokaart om alle grafische dingen uit windows 7 te halen. Mijn tip. Stap over als je een nieuwe pc koopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het veel beter. Ik ben geen professionele gebruiker, ik heb toch Windows 7 Ultimate aangeschaft (je weet maar nooit). Ik vind het een drastische verbetering ten opzichte van Windows XP. Vele kleine dingen vooral. Windows Explorer crasht niet meer als je grote bestanden kopieert, bijvoorbeeld. Zoeken is verbeterd. Startmenu is ook beter. Grafisch is het ook bij de tijd. Onder de motorkap heb je dan natuurlijk de quadcore ondersteuning. Als je erover nadenkt om te overstappen zou ik niet langer wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zit de meer core ondersteuning al in XP. Maar deel je mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had begrepen dat je iets moest doen om dat voor elkaar te krijgen. In Win7 is de support native.
Wat mij betreft wel, ja hij snel en mooi.!
Het is zeker een verbetering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt. die is uitgebreider dan zijn voorgangers en gebruiksvriendelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet teveel externe hardware hebt draaien als (vooral) scanners, en geen echt oude software hebt, is het een geweldige verbetering t.ov. XP.
Heb het zelf sinds juni vorig jaar draaien, eerst de evalutie en daarna in oktober de definitieve, en ben er erg blij mee. Draai eerst het bi MS te downloaden progje windows advisory....