Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn oude laptop helemaal schoon geïnstalleerd?

Heb een oude laptop met vista erop, deze is heel erg traag mede door alle bestanden die er op staan en allemaal weg mogen.
Nu heb ik gisteren Windows 7 erop gezet, maar heeft nu zelfs te weinig plek om alle updates erop te zetten.
Wat blijkt, Vista staat nog op de laptop.

Hoe krijg ik een schone installatie van Windows 7 op mijn laptop zodat alles van Vista eraf is?
En ook alle bestanden en oude programma's

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
913
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van bestanden wordt een computer niet traag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals hier al eerder wordt aangegeven; Gebruik CCleaner (directe link bij bron).

Wanneer je CCleaner hebt geïnstalleerd en geopend, zie je het tabblad 'Cleaner' voor je. Wanneer je hier zoekt naar de optie 'Advanced' of 'Geavanceerd' in de kolom naast de tabbladen, dan zie je (als het goed is) iets staan wat lijkt op 'Oude Windows-installatie'. Dit kan ik zelf zo snel niet testen, omdat ik geen oude Windows-installatie heb.
Dit verwijderd alleen de installatie van de oude Windows, en beïnvloed dus niet de nieuwe Windows-installatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je je harde schijf moet laten opschonen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Installeer CCleaner, met dat programma kun je heel je schijf verwijderen, ik weet niet of je besturingssysteem dan ook weg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de installatie van 7 moest je de geavanceerdere optie kiezen en bij die alle partities verwijderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding