Kan je met Clonezilla een herstelschijf van je systeem maken van meer dan 4,3 Gb? (dus branden op meerdere schijven)?

Als ik windows met de programma's die ik altijd erbij gebruik installeer dan heb ik ongeveer 8 Gb gebruikt. Kan ik dat met Clonezilla op 2 DVD's branden en dat dan later terug zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan bij advanced options aangeven dat je de image wil 'splitten'

geef op : 4600 dan weet je zeker dat je safe zit.

Het enige punt; je kan niet direct je image naar dvd branden.. deze zal eerst naar een usb of netwerkschijf moeten waarna je hem kan branden.

http://clonezilla.org/clonezilla-live/doc/01_Save_disk_image/images/ocs-09-advnaced-param-split-vol.png
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu wil ik eigenlijk een isobestand van de HDD maken, maar in mijn versie en in alle 5 versies die ik heb geprobeerd zit geen optie "recovery_iso_zip" dus kan ik alleen maar een image op een externe schijf maken. Op http://clonezilla-sysresccd.hellug.gr/restore.html staat wel beschreven hoe je dat kan doen met de versie die ik heb gedownload. Hoe zit dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom zou je een iso bestand willen maken ? het is simpel: 1. je maakt een clonezilla image
2. Je zoekt de opdracht regel voor herstellen uit
3. Je geeft deze regel mee aan de startup van clonezilla
4. je brand clonezilla met image op een dvd
5. start van de dvd
6. Image word vanzelf teruggezet. Ik gebruik dit ook voor zowel clonezilla als ghost.