kan mijn laptop een melding geven als hij op standby staat?

hoi ik heb een asus laptop met windows 8. als ik een mailtje krijg en ik ben mijn laptop aan het gebruiken geeft hij een geluidje net zo als bij een telefoon. krijg je een berichtje maakt hij een geluidtje ook als je telefoon uit staat. kan mijn laptop ook een geluidje maken als ik een berichtje of een andere melding krijg terwijl hij op standby staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

In principe niet. Een telefoon kan dit ook niet. Wanneer het scherm uit staat, is de telefoon aan, maar staat er een screensaver aan. Het lijkt alsof de telefoon uit staat, maar in feite staat alleen het scherm uit.

Wanneer een computer in stand-by staat, staat alles uit en de instellingen, open programma's e.d. staat o.a. opgeslagen in het RAM geheugen. Maar de harde schijven staan uit, ook modem, videokaart, LAN-kaart en alles staat uit. Dit is dan ook de reden dat een laptop op stand-by geen meldingen kan geven. Alles wat hiervoor nodig is (o.a. dus contact met de buitenwereld), staat uitgeschakeld.

Wanneer je de laptop instelt dat na verloop van tijd de harde schijven en het beeldscherm uitgeschakeld worden (configuration screen --> Power options), kan je zorgen dat de computer wanneer deze niet gebruikt wordt veel minder stroom verbruikt, maar wel medlingen blijft geven.
10 jaar geleden
Je zult even bij je instellingen moeten kijken of je computer nu in de 'slaapstand' of 'stand-by' gaat. Hierin zit verschil. Bij stand-by gaat nagenoeg alles uit en bij de slaapstand vaak alleen het beeldscherm, en blijft je e-mailbox synchroniseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn laptops die dit kunnen, maar 99 van de 100 ondersteunen dit niet. Als je zo'n laptop hebt, zit er veelal een display aan de buitenkant, zoals op de achterkant van je scherm. Er moet speciale hardware (standaard) in je laptop om dit te ondersteunen.

Ga er dus vanuit dat het niet mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je telefoon kan dit ook niet als hij uit staat. Wat de telefoon doet als hij aan staat is regelmatig controleren als je dat zo hebt ingesteld.

Dat zou je met de laptop dus ook kunnen doen. Je zou deze in standby kunnen zetten en met de taakplanner kunnen instellen dat deze op gezette tijden de laptop uit standby moet halen om op mails te controleren. Want dat kan wel.