Kan men windows 8.1 verwijderen en dan windows 7 op dezelfde computer installeren?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel niet downgraden, maar windows 8.1 verwijderen en windows7 helemaal installeren.

Toegevoegd na 1 uur:
Welke handelingen moet men hiervoor verrichten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
SimonV
10 jaar geleden
Wellicht helpt deze video: Stop je CD van Windows 7 in de CD-drive en:
http://www.youtube.com/watch?v=fqd2jpQD35I
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maakt het wat uit of je downgrade of alles verwijderd en herinstalleert?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
JoanDArc, Dat heet Downgraden. Duncan Elfrink
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Duncan, Ik vertaalde downgraden als: de waarde naar beneden halen (van 8.1 in dit geval) terwijl ik een volwaardige windows 7 terug wil zetten.
Bedankt voor het meedenken.

Het beste antwoord

Ja, dat is geen enkel probleem. Neem daarvoor een (liefst legaal exemplaar) van Windows 7 software, start je PC daarmee op en geef aan dat het om een nieuwe installatie gaat. Na afloop is er niets meer aan te treffen van je vorige besturingssysteem.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb in mijn leven nog nooit iets anders gedaan dan snel formatteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Win 7 wil ik terug. Niemand krijgt de nieuwe printer Expression Premium XP-700 aan de praat op de PC met windows 8.1.
( de leverancier van de win 8.1 krijgt het ook niet voor elkaar).
Op Win7 werkt de printer prima.
SimonV
10 jaar geleden
Vreemd. Ik neem aan dat je de driver van 13 oktober j.l. gebruikt hebt? http://www.epson.co.uk/gb/en/viewcon/corporatesite/products/mainunits/support/11950/25
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem contact op met Microsoft en zorg voor een legale versie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@SimonV
dit kreeg ik op van Epson zelf twee weken geleden:
epson377466eu.exe (25,2 MB) van download.epson-europe.com
Wi-Fi en met USB-kabel geprobeerd.
Krijg halverwege downwloaden de opmerking: kan printer niet vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@zwiers, waaruit leidt je af dat er met een illegale versie gewerkt word?.
Ik werk altijd en alleen maar legaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, en samen met de video van SimonV is het helemaal gelukt.

Andere antwoorden (1)

Het is wel mogelijk. Zie deze vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/besturingssystemen/downgrade-windows-windows.425137

Echter is het downgraden afgeraden. Zie de downgraderechten van microsoft http://www.microsoft.com/oem/nl/licensing/sblicensing/pages/downgrade_rights.aspx#fbid=uOKtJ0I7_6z

Let op! Bij sommige versies van windows krijg je GEEN downgrade rechten. Dit is echter een soort garantie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb naar deze vraag gezocht, maar krijg melding: Er worden geen overeenekomstige documenten gevonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg dat je een legaal exemplaar heb. Neem anders contact op met Microsoft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Zwiers, Alles wat ik gebruik is legaal.