Mijn laptop is kapot nu heb ik mijn harde schijf in een andere laptop gedaan. Hoe kan ik mijn harde schijf omzetten naar windows xp?

De harde schijf komt uit een windows 7 laptop en moet in een laptop met windows xp.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

ik neem aan dat je op xp over moet omdat op die laptop geen windows 7 aan kan
maar geen nood je kan gerust xp er vers opzetten maar of je het over windows 7 heen kan zetten is even de vraag het is vrij veilig wel te proberen
je raakt alleen de map c:\windows kwijt en alle onerliggende mappen
ik weet alleen even niet of xp setup iets berijpt van de windows 7 setup
als je verder niets geeft om de bestanden die er op staan dan is het geen enkele probleem gewoon de zaak formateren en helemaal opnieuw te beginnen
maar let op als er op deze schijf een herstel partitie zit zou ik deze zeker niet verwijderen.
wellicht kan je met een ubunti live cd de bestanden redden die je moet redden
door ze naar usb te zetten voordat je iets anders gaat doen
of zelf de vrij ruimte die je nog hebt daar xp op te zetten door een extra partitie te maken (via ubunti ?) en daar XP op te zetten zodat de windows 7 partiete blijft bestaan.
niet werkend maar wel bereikbaar, het is een moeilijk proces dat goed te doen

dus succes

ps
hoe kapot is kapot ???
capthavoc