Mijn neef heeft een laptop en vista.Hij wil administrator account openen, maar moet wachtwoord ingeven.Heeft hij dat zelf ingebracht?

Mijn neef wil systeemwijzigingen aanbrengen; maar dan zegt het systeem:niet bevoegd. Derhalve wilde hij het via administrator account proberen; via dat account worden er geen beperkingen opgelegd. Maar nu wordt er om een wachtwoord gevraagd. Hij vraagt zich af of hij dat destijds zelf ingebracht heeft, of dat het bij het installeren van de laptop zo is vastgelegd? Hij heeft nu een groot probleem; want hij weet niet wat het wachtwoord is?

Toegevoegd na 4 uur:
Het is nog gecompliceerder als ik dacht; zijn gebruikersaccount en administrator account zijn aan elkaar gekoppeld? Wie komt daar nog uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ga naar start uitvoeren en type daar het volgende in
control userpasswords2
nu komt er een scherm waarin je alle accounts ziet ga op de account staan waarvan je de gegevens wil wijzegen kilk op eigenschappen nu komt er eenn nieuw scherm en druk daar op groeplidmaatschap en verander daarin je ander niveau in administrator en sluit alles af dus ook windows
nu kun binnen windows bevoegd om het systeem aan te passen

Toegevoegd na 7 minuten:
Achterhalen of overschrijven van het administratorwachtwoord
Maar wat te doen wanneer u het wachtwoord van het administratoraccount niet meer weet? Op de pagina over opstartbare CD’s worden de tools Ophcrack (download: http://ophcrack.sourceforge.net) en Offline NT Password & Registry Editor (download: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd) als mogelijke oplossing genoemd. Deze tools zijn bruikbaar voor het achterhalen en/of het overschrijven van het wachtwoord van een Windows NT, 2000, XP, 2003 of Vista systeem. Erg handig wanneer u het wachtwoord van het administratoraccount bent vergeten en toch nog toegang wilt verkrijgen zonder Windows opnieuw te moeten installeren!

Toegevoegd na 8 minuten:
even van de 2 bove genoemde links het ) teken weg laten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij heeft dan inderdaad zelf een wachtwoord gegeven, het is soms, niet bij elk systeem wel mogelijk om aan te geven dat je het wachtwoord kwijt bent. De PC zal je dan een herinnerings antwoord geven.

Bv. Ik geef als wachtwoord 'boter'op en heb als vraag opgegeven bij het vergeten van het wachtwoord;'Wat smeer je op je brood?'

Heb je dit niet, tja dan is er een groot probleem en moet je het waarschijnlijk naar een sppecialist brengen tenzij je kunt kraken, want ook dat is mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat even weten als het gelukt is, anders heb ik misschien nog een oplossing. Heb ooit gehad dat erbij mij ineens om een ww werd gevraagd en wat ik ook invoerde, fout fout. Heb toen van alles gedaan en het lukte. Maar is heel verhaal en moet het opzoeken. Probeer eerst bovenstaande.