Hoe en waar opslaan in Windows 8???? C; D of bibliotheken?

Ik heb een nieuwe laptop die draait op windows 8 en weet nu totaal niet waar ik al mijn documenten moet opslaan? C; D of Bibliotheken?
Ik gebruikte steeds de D schijf voor documenten en C voor programma's. Maar dan zijn er nu ook die bibliotheken die standaard gekoppeld zijn aan C. Sla ik dan niet alles dubbel op? Ik heb al uren zitten zoeken en lezen maar raak er niet wijs uit. :-( Ook die werking van de bibliotheek blijft me een raadsel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Standaard zullen documenten opgeslagen worden in de map Documenten. Deze bevindt zich op: C:\Users\[computernaam]\Documents, vanuitgaande dat C: de opstartpartitie is. Als je aangeeft dat je de documenten op wilt slaan op de D: partitie zal er niet een kopie in de map Documenten worden opgeslagen. De map Documenten is onderdeel van Bibliotheken. Bibliotheken zijn in feite een soort snelkoppelingen naar o.a. de map Documenten. Het is gewoon een snellere weg. Dus de weg naar de map Documenten via Bibliotheek is: Bibliotheken\Documenten, maar je komt er dus ook via een langere route en dat is C:\Users\[computernaam]\Documents. Het is dezelfde map. Dit Bibliotheek verhaal gaat ook op voor Afbeeldingen, Muziek, Video. Je kunt zelf mappen toevoegen aan Bibliotheken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bibliotheken zijn standaard onderdeel van Bestandsgeschiedenis en daar wordt als je dit hebt ingesteld een backup van gemaakt.

Toegevoegd na 20 uur:
afbeelding Bibliotheek toevoegen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het maakt helemaal niets uit waar je alles opslaat. De bibliotheken zijn de gewone mappen Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, Mijn Muziek, en Mijn video's (vergeleken met Windows XP).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste is zoals je het al min of meer doet;
Zoveel mogelijk alles wat je zelf maakt, maar ook je post, naar D: , eventueel hiervoor mappen aanmaken. Je kunt de inhoud van de bibliotheken ook daarheen overzetten.
Programma's het beste in C:
E.e.a. in verband met het feit dat zo'n ding ooit een keer crasht, alles wat je zelf hebt gemaakt of wat belangrijk is, staat dan op D: en je kunt dan windhoos opnieuw installeren opC:, en je bent minimaal dimgen kwijt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niets staat dubbel, maar alles staat op C:.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@suluap, D is een partitie op dezelfde harde schijf als C, dus met een crash werkt D ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als windows crasht, wil dat niet zeggen dat je schijf kapot is. Windows gaat zelf kapot, doror storingen. Een kapotte schijf komt niet zo vaak voor. Als je schijf kapot zou gaan heb je volkomen gelijk.
Ik zelf heb dus niet alleen al mijn eigen werk op D: staan, mar alle belangrijke dingen ook nog eens op een externe harde schijf. Kost bijna niks, en je bent dubbel safe
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@suluap, iedereen denkt dat crashen softwarematig is. Nou, dat heeft een andere benaming. Dus de conclusie: Windows kan niet crashen, maar de harde schijf wel.