Er zijn twee opties.

- Je kunt op de PrintScreen knop drukken waarna er een screenshot van alles op het scherm wordt gemaakt.
In een programma als Paint kun je de screenshot dan plakken en daarna opslaan( ctrl+v )

-Je kunt wanneer het venster waar je een screenshot van wil maken actief is op ALT + PrintScreen drukken op je toetsenbord. Het scherm wordt dan naar het klembord gekopieerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bovengenoemde antwoord is hsndig maar wil je niet je hele scherm op de printscreen zetten download lightshot. Je ksn een gedeelte of alles selecteren, meteen alles bewerken, het opslaan of meteen op internet zetten via 1 knop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Windows 8 is er een nieuwe functie toegevoegd. Je kunt nu namelijk een printscreen maken die meteen opgeslagen wordt. Dit doe je door op Windowstoets en prtscrn toets te drukken. Op onderstaande site staat nog meer info over dit onderwerp