Hoe moet ik nu mijn galaxy s advance updaten naar jelly bean?

Hallo allemaal,

Ik heb een Samsung Galaxy S Advance

Even wat info over het toestel

PDA: I9070XXLK2
CSC: I9070XENLC1
PHONE: I9070XXLK2

Hij is niet tmobile branded en dus unbranded. De rede dat ik hem waarschijnlijk niet kan updaten is omdat hij van buitenlandse import is.. niet fijn van tmobile dus.. (abbo loopt daar)

Kan iemand mij helpen? Ik wil hem echt erg graag updaten naar Jelly Bean.

Mocht je nog vragen hebben aan me over het toestel/typenr laat het weten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al een keer aangesloten op Samsung Kies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@r3vo ja ik heb dat al is gedaan. ik ben nu Samsung Kies aan het updaten, misschien doet hij het hierna wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben bang van niet, maar je zou het kunnen proberen. Lukt het niet zou je de firmware met Odin moeten 'flashen' op je mobiel. Dit is wat moeilijker en risicovoller dan even aan Kies hangen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@r3vo Vervalt de garantie dan van mn telefoon via odin?
Zou niet weten hoe ik dat moet doen, voorlopig doet de verbinding tussen kies en mn telefoon het niet -_- dus ben dat even aan het fixen. En ik maak voor de zekerheid dan ook nog even een backup van mn telefoon. heb al mn accounts al gesynchroniseerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De garantie vervalt niet omdat het een officiële versie is van Samsung. Ik weet hoe je dat moet flashen maar ik moet de juiste firmware zien te vinden... Ik las op het Tweakers forum dat iemand met dezelfde PDA, CSC en PHONE de update wel doorkreeg via Kies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah oke. probleem 120834 doet zich al weer voor, kies wil absoluut geen verbinding maken met mn telefoon. komt doordat de device driver software het niet doet.. in ieder geval heel erg bedankt voor je hulp!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke ik ben nu op de goede weg. Na update van samsung kies moet het lukken om mn telefoon te updaten!! Jipeee voel me nu wel een beetje een techno nerd 8)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi zo! :)

Antwoorden (1)

zelf doen via Odin! Heel eenvoudig. Op sammobile.com (dacht ik, anders even googlen) registreren zodat je de officiele firmware (4.1.2 NL) kunt downloaden. Met Odin kun je dit er eenvoudig opzetten, in 5 minuten gedaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mm, had de reacties nog niet gelezen. Garantie vervalt iig niet, dat is alleen als je 'm root (maar dat kun je ook weer ongedaan maken). KIES is in ieder geval de meest praktische manier om de drivers op je pc te installeren. Succes ermee, ik heb het gisteren gedaan op mijn Advance en 't loopt als een zonnetje :)