Moet ik een nieuwe Windows 7 kopen?

Ik heb op mijn computer een AMD a Serie A6-3670 APU (2.7 GHz) deze zou ik graag upgraden naar een AMD A serie A10-5800K (3.8 GHz), helaas moet ik hiervoor een nieuw moederbord kopen, in mijn computer zit een MSI A55M-P33 (FM1) voor de nieuwe CPU heb ik de MSI FM2-A55M-P33 op het oog, deze twee zijn bijna precies hetzelfde, alleen de CPU socket is anders, en de MSI FM2-A55M-P33 Heeft een wat betere video kaart, verder is alles (Chipset etc.) hetzelfde. (Er zijn natuurlijk best wat verschillen maar ik weet niet zeker of deze invloed hebben.)

Mijn probleem, ik heb een EOM versie van Windows 7, nou mijn vraag, zou Windows 7 gewoon nog werken omdat de moederborden bijna gelijk zijn, of niet?

Ik lees mensen die zeggen dat alles het gewoon nog doet, maar andere zeggen dat Windows het dan niet meer doet en je de EOM overnieuw moet kopen.

Bij voorbaat dank.

Toegevoegd na 59 minuten:
Mijn fout mensen, het is Windows 7 OEM niet EOM.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

volgens mij kun je je product code gewoon gebruiken. Of het nu EOM is of niet maakt niet uit je hebt de licentie voor 1 windows. Ik heb zelf een pc opnieuw moeten installeren met windows 7 en heb daar de EOM product key voor genomen dit heeft gewoon gewerkt. En denk niet dat het in jou situatie ineens heel anders is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tja wat ik zeker zou proberen is hem er op te zetten (die OEM )
Het is officieel wel zo dat als je een nieuw moederbord hebt daar officieel een nieuwe versie windows 7 op moet
maar de regel is wel dat 1 serie nummer maar op 1 pc kan worden gebruikt
maar aangezien je oude configuratie zeg maar niet meer bestaat kan je wel via de telefoon proberen te activeren/registeren. ik weet eigenlijk niet eens of die optie er nog is, maar goed probeer het toch maar niet geschoten is altijd mis

zeg maar gewoon dat je moederbord vervangen is en dat de oude configuratie niet meer bestaat dat is in feite ook het geval
maar in principe dat het dezelfde pc is
maar goed als dat andere moederbord nog in gebruik wordt genomen door een ander o.i.d dan zal daar toch een nieuwe versie windows 7 voor moeten komen

Als je dat oude bord los verkoopt zonder verdere software oid
zou ik het zeker proberen je oude op de nieuwe te zetten
voordat je een losse versie windows aanschaft
lukt het heb je mazzel
lukt het niet na ja dan is het makkelijker een los serie nummer te kopen
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor Uw antwoord, ik zal het proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Al was het maar omdat je OEM kan spellen ;). Ik geloof dat MS de regel nieuw mobo= nieuwe PC hanteert, maar je moet het gewoon even proberen. Als het een lieve mevrouw aan de andere kant van de lijn is heb je misschien gewoon geluk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn fout, haha, is Original equipment manufacturer beter?