Hoe maak ik verbinding met mij dedicated server ubuntu ?????

Ik heb een dedicated server besteld bij bij strato met als doel hem te gebruiken als webserver. Nu zit ik met een andere probleem hoe kom ik op mij server en dan bedoel ik zo iets als verbinden met extern bureaublad. strato raad aan om vlc te downloaden maar hoe kan ik hem op mij server installeren als ik niet er op kan. Ik kan wel door de files bladeren die er op staan. Kan iemand a.u.b helepen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Van je hosting provider zou je een login-code en password gekregen moeten hebben. Log in via SSH (gebruik daarvoor bijvoorbeeld putty.exe , te downloaden op http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html ), en dan kun je vanaf de command line alles installeren dat je nodig hebt, zoals een VNC (niet VLC !) server zodat je ook een desktop kunt zien als je dat echt wilt. Als de de installatie Ubuntu-server is dan heb je nog geen desktop, die moet je dan eerst installeren met sudo apt-get install ubuntu-desktop . Dan zou het probleem ook nog kunnen zijn dat er geen monitor aanhangt en dat er dan geen X server gestart wordt waarop je met VNC in zou kunnen loggen. Google dan op headless vnc server ubuntu, dan krijg je links zoals http://askubuntu.com/questions/6/what-is-the-best-way-to-set-up-a-headless-server

Toegevoegd na 8 minuten:
In het algemeen installeer je iets door :

sudo apt-get install

te doen. Je moet dan wel weten welke package je nodig hebt en hoe die precies heet.
gvrox
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou nomachine gebruiken, hiervan zet je een pakket op de server en voor elke client installeer je een klein pakket. Het ondersteund windows, linux en mac. Het belangrijkste: het is gratis!