kan een os x op mijn Acer Aspire 5336?

Hallo,

Ik wil graag het mac besturingssysteem op mijn laptop, heb het gehad met windows.
Dit zijn mijn specs

-Proccesor: IntelR CeleronR CPU 900 @ 2.20 Ghz

-64 Bitsbesruring systeem

-2 GB werkgeheugen RAM

-250 GB hardeschijf

videokaart is onbekent

Welke kan ik het beste downloaden en installeren?
Er zit nu nog windows 7 erop alvast bedankt voor je hulp :-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt op internet goeie thema's vinden zodat het toch lijkt dat je ios draait.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een emulator kunnen gebruiken, maar dan draai je in window OS X. En ik weet niet of dat jou computer dat trekt. Wel kan je linux draaien op windows. Ook lache om mee te klooien :)

Het beste antwoord

Apple computers gebruiken processoren die qua architectuur anders werken dan de Intel en AMD afgeleide "Windows" processoren.
De machinetaal is anders en de instructieset wijkt wezenlijk af waardoor Windows georiënteerde hardware niet met Mac OS X besturing software kan werken.

De Aspire laptop kan wel met een Linux besturingssyteem werken zoals Ubuntu.
Linux Ubuntu is een open source community softwarepakket dat gratis gedownload en gebruikt mag worden. Er hoeft geen licentiegeld voor betaald te worden.

Lees hier meer over Ubuntu: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28Linuxdistributie%29
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje ik ben nu helemaal overgehaald ik ga nu Ubuntu downloaden ipv mac

Andere antwoorden (1)

nee OSX kan nooit geïnstalleerd worden op windows.
als je een Apple computer koopt heb je wel de keuze tussen OSX en windows maar als je een windows pc koopt niet.