Waarom is Windows 7 opeens illegaal na installatie Windows 8?

Ik heb Windows 8 gekocht voor 99 euro en deze op een aparte partitie op mijn laptop gezet met Windows 7. Beide versies zijn dus legaal. De laptop is nu dual boot maar toen ik vanochtend wilde opstarten met Windows 7 kreeg ik de melding dat deze illegaal is. Ik snap er niks van want het is gewoon de voorgeïnstalleerde Windows 7 van HP en de Windows 8 versie is een volledige versie, dus geen upgrade. Wie weet raad want ik wil graag met Windows 7 werken want Windows 8 is een lelijk systeem met nauwelijks apps, je kunt er niet eens op facebooken en twitteren via de apps.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je een 'full' of een 'update' gekocht?

Als je een update (of is het upgrade?) hebt, vervalt je oude licentie en daarmee is je windows 7 installatie dan illegaal geworden.

Als je een full licentie hebt gekocht, moet je microsoft bellen om dit recht te zetten. Je hebt tenslotte goed geld betaalt en daarmee ook recht op ondersteuning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap de minnen niet. De mensen die minnen blijkbaar ook niet, aangezien ze geen reactie kunnen verzinnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het vooral ligt aan het feit dat AdrieK zegt dat je windows 7 illegaal wordt wanneer je deze update naar 8... dat is natuurlijk volstrekte onzin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MS heb ik gebeld en met het doorgeven van de activatiecode aan de medewerker werd ik doorgeschakeld naar een automatisch systeem. Na invoeren van heel wat cijfertjes is mijn Windows 7 nu weer helemaal tevreden. Er was volgens de medewerker iets mis gegaan omdat het een dual boot systeem is en Windows 8 dan soms de fout ingaat en "denkt" dat het een upgrade is.