Bepaalde mappen op mijn gecrashte harde schijf kom ik niet in, ik kan deze ook niet kopieren, of bewerken. Hoe kan ik dit toch doen?

Harde schijf van oude pc gecrashed, nu heb ik hem ingebouwd in een apart kastje zodat ik er toch bij kan. Bepaalde mappen kom ik echter niet in, terwijl ik de meeste mappen zonder problemen kan kopieren of bewerken. Wat moet ik nu doen om de mappen waar ik niet bij kan, toch nog te kunnen gebruiken?
Liefst met behulp van software, aangezien de recovery adresjes veelal veel te duur zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet het programma "getdataback" installeren. Daarmee kan je oude software tot nieuw leven wekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thx. Ik kon bij vrijwel al mijn bestanden, alleen mijn media bestanden waren vrijwel allemaal ontoegankelijk. Het heeft behoorlijk lang geduurd, maar uiteindelijk kon ik dankzij dit programma toch weer bij mijn 10 jaar aan foto's. Een back-up zou toch wel verstandig zijn! :p

Andere antwoorden (5)

En waarom kunt u er niet in?
Zegt die toegang geweigert of iets in die buurt?

Toegevoegd na 24 seconden:
Ik bedoel, wat voor foutmelding krijgt u?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kAn op het internet naar hirens boot cd zoeken even branden als dat lukt. Op deze cd staat windows lite deze versie draait geheel in het werk geheugen en van cd
Je krijgt een soort windows te zien kijken of je nu bij je bestanden kan komen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gecrashte HDD heeft meestal 'dead parts', die zijn dus niet meer toegankelijk.
Als er een map op staat is die dus ook niet meer toegankelijk, maar je hebt kans dat sommige bestanden in de map te herstellen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een gecrashte hardeschijf heeft meestal wel kapotte clusters. Daar kun je dan niet meer bij zeg maar.

In the good old days toen harde schijven nog duur waren, maakte ik een partitie "om" die kapotte clusters heen zodat je de schijf niet hoefde weg te gooien lol. anyway: Ik vrees dat je pech hebt. Sorry.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt ervan af waar je de bestanden hebt opgeslagen.

Als het persoonlijke mappen waren op een NTFS partitie en encryptie aan staat, heb je een probleem waar ook de data-recovery tooltjes weinig mee kunnen.

Als je nog andere bestanden kunt lezen, dan is je schijf ook niet gecrashed. Zal hooguit Windows beschadigd zijn en niet door willen starten. In dat geval kun je proberen om Windows opnieuw te installeren op die schijf (niet dezelfde username kiezen, niet formatteren of partitioneren, gewoon installeren naast de oude versie)