Hoe kan het dat mijn internet op mijn pc niet snel is maar op mijn laptop wel?

Ik heb een pc die netals onze laptop draadloos met het internet verbonden is.
Op de laptop werkt het snel maar op de pc is het zeer traag.
De laptop en pc staan net zo ver van de router vandaan.
Ook de xbox en mobiele apparatuur werkt top.
Ligt het aan deze antene ontvanger(of zoiets, zie foto)
Of aan de antenne zelf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer je met draadloze netwerken werkt is het ook van belang op welke positie je in het huis zit. Sommige routers zijn maar geschikt voor 2 verdiepingen en een aantal meters. Misschien dat je probleem daar kan liggen? Wanneer je genoeg signaalsterkte hebt kun je je inderdaad afvragen of de ontvanger wel nog goed functioneert.

Wat je ook kan doen is ipv draadloos naar een pc gewoon met een draad naar je pc te werken. Dit gaat hoe dan ook snel omdat de draad rechtstreeks vanaf je router komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Minder goede ontvanger of je ontvanger is kapot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat dat ding wat in je pc zelf zit of die antenne die je erop moet aansluiten?(weet er zelf nog niet zoveel vanaf;))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij sommige zit het er al in bij andere moet je het aansluiten moet je kijken wat je zelf hebt als je het er zelf moet aansluiten dan is het dat ding als het er in zit is het dat ding.