Kan ik op deze manier Vista upgraden naar Windows 7?

Mijn vriendin heeft een nieuwe PC gekocht net als besturingssysteem Windows 7. Nu zou ik ook graag Vista op mijn laptop willen vervangen voor Windows 7.
Kan ik dan haar back-up schijven die ze heeft moeten maken bij het installeren van haar PC gebruiken om mijn laptop te upgraden?
Moet ik dan eerst Vista eraf halen en mijn laptop formatteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Koop gewoon een upgrade versie van Windows 7.
Installatie is heel simpel vanuit windows vista zelf.
En je behoud al je bestanden en instellingen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je de backup cd van vriendin gaat gebruiken zal je Niet kunnnen Activeren omdat hij al is geactiveerd met je vriendin haar pc/laptop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, hij wordt door Windows dan automatisch aangemerkt als "illegal copy" met voorspelbare gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor the record: dit lukt niet met XP of W2000, daar moet je een schone W7 installatie doen, dus alles opnieuw installeren Heb je alle keys nog?

Andere antwoorden (1)

Allereerst is het van belang om te controleren of je PC voldoet aan de minimumeisen voor Windows 7.
Vervolgens is het belangrijk om al je data te backuppen, bijvoorbeeld naar een externe harde schijf. Tijdens een aangepaste installatie gaan alle persoonlijke instellingen en geïnstalleerde programma's verloren. Je zult deze dus opnieuw moeten installeren. Wel wordt de map Windows.old aangemaakt, waarin alle mappen van de vorige Windows installatie terug te vinden zijn. Het blijft echter zaak om een backup te maken van je data!